بازسازی ساختار فرهنگی کشور با محوریت قرآن و عترت صورت گیرد
کد خبر: 3996828
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور:

بازسازی ساختار فرهنگی کشور با محوریت قرآن و عترت صورت گیرد

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت بازسازی ساختار فرهنگی کشور، گفت: اگر می‌خواهیم ساختارهای فرهنگی کشور را منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب بازسازی کنیم، این بازسازی باید با محوریت قرآن و عترت باشد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت بازسازی ساختار فرهنگی کشور با رویکرد انقلابی، گفت: برای تحقق منویات معظم‌له در گام نخست باید بررسی کنیم فرهنگ طبق دیدگاه رهبر معظم انقلاب به چه چیزی اطلاق می‌شود و آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ساختارهای فرهنگی باید بازسازی شود، منظورشان از ساختار فرهنگی دقیقاً چیست، افزود: امروز وقتی سخن از فعالیت‌های فرهنگی به میان می‌آید، سریعاً اذهان به سمت فعالیت‌های هنری سوق پیدا می‌کند نظیر کارهای سینمایی، تئاتر، صنایع دستی و... و افراد بسیاری این موارد را جزو فرهنگ اطلاق می‌کنند، در حالی که قطعاً شاخصه اصلی در دیدگاه رهبر معظم انقلاب بیشتر فرهنگ دینی و اهل بیتی و قرآنی است.

شاهسونی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جایی از سخنانشان می‌فرمایند امروز کاری که قرآنی‌ها در کشور انجام می‌دهند یک کار راهبردی است؛ یعنی فعالیت‌های قرآنی یک کار زیرساختی و زیربنایی است و این همان شالوده‌ و تجدید بنایی است که معظم‌له می‌فرمایند یعنی اگر می‌خواهیم یک کار راهبردی در عرصه فرهنگی انجام دهیم، توجه به مباحث فرهنگ دینی، قرآنی و اهل بیتی باید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در یک کلام باید بگوییم ساختار فرهنگی که مورد نظر دین اسلام است و به‌طور کلی ساختار و چینش فرهنگی کشور باید بر محوریت قرآن و سیره اهل بیت(ع) شکل گیرد.

شاهسونی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم ساختارهای فرهنگی کشور را منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب بازسازی کنیم، این بازسازی باید با محوریت قرآن و عترت باشد تا بتوانیم شاهد تحول اساسی در این عرصه باشیم در غیر این صورت قطعاً تحول اساسی را در حوزه فرهنگ مشاهده نخواهیم کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور بیان کرد: متأسفانه امروزه جایگاه آنچنانی برای بحث فرهنگ قرآنی در کشور نداریم و مشاهده نمی‌کنیم و بسیاری از کسانی که سخنان رهبر معظم انقلاب را تجزیه و تحلیل می‌کنند، به همه موارد اشاره می‌کنند اما به بحث قرآنی که این همه رهبر معظم انقلاب بر روی آن تأکید دارند که باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم و کار قرآنی‌ها راهبردی است و سایر تعابیر ایشان توجهی نمی‌کنند.

انتهای پیام
captcha