برگزاری همایش «سه ساله‌های حسینی» در ۹ بقعه متبرکه خراسان‌جنویی
کد خبر: 3996771
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

برگزاری همایش «سه ساله‌های حسینی» در ۹ بقعه متبرکه خراسان‌جنویی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش «سه ساله‌های حسینی» در ۹ بقعه متبرکه شهرستان‌های خوسف، قاین، بیرجند، طبس، فردوس، سرایان و نهبندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «سه ساله‌های حسینی» در ۹ بقعه متبرکه خراسان‌جنوییبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی،  20 شهریورماه در سخنانی اظهار کرد: حضرت رقیه(س) در شهر مدینه به دنیا آمد و در سن سه سالگی همراه پدر بزرگوار خود، امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان به درخواست کوفیان عازم کربلا شد.

 وی بیان کرد: امام حسین(ع) تا قبل از روز عاشورا بارها حضرت رقیه(س) را مورد شفقت و مهربانی خود قرار داده و از ایشان دلجویی کردند و در مورد آن حضرت به حضرت زینب(س) سفارش کردند و پس از واقعه عاشورا، حضرت رقیه(س) به همراه حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و سایر اسرا به کوفه و سپس به شام برده شد و در این مسیر رنج‌های بسیاری را متحمل شد.

رحیمی با بیان اینکه حضرت رقیه(س) در فراق پدر بسیار بی‌تابی می‌کرد به‌گونه‌ای که با صدای ناله و گریه او تمام اهل خرابه به شیون و ناله پرداختند، افزود: وقتی خبر به یزید رسید دستور داد تا سر مبارک امام حسین(ع) را نزد حضرت رقیه(س) ببرند و ایشان بعد از دیدن سر نورانی پدر با پیشانی شکسته در خرابه، آن قدر ناله زد و گریست تا به ملکوت اعلا پیوست و در ابتدا همه تصور کردند که حضرت رقیه(س) به خواب رفته است، اما پس از مدتی متوجه شدند که ایشان از دنیا رفته است و شب هنگام او را غسل داده و در همان خرابه مدفون کردند.

 معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به برگزاری همایش «سه ساله‌های حسینی» اشاره کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س) مراسم «سه ساله‌های حسینی» در 9 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رحیمی بیان کرد: در شهرستان بیرجند آستان مبارک امامزادگان باقریه(ع)، در قاین امامزاده زید(ع)، در فردوس امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم، در نهبندان بقاع متبرکه سیدالحسین(ع)، سیدعلی(ع) و مسجد حضرت ابالفضل(ع)، در طبس امامزاده علی(ع)، در سرایان سلطان مصیب و در خوسف بقعه متبرکه سلطان ابوالقاسم نصرآباد میزبان برگزاری همایش «سه ساله‌های حسینی» هستند.

وی به برنامه‌های اجرایی همایش «سه ساله‌های حسینی» اشاره کرد و یادآور شد: در این همایش برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن، سخنرانی و مداحی در دستور کار قرار دارد و حدود 500 عدد ماسک نیز در این بقاع بین عزاداران توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha