افزایش تعداد مدارس امین فارس به 1500 مدرسه
کد خبر: 3996713
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

افزایش تعداد مدارس امین فارس به 1500 مدرسه

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه هم‌اکنون 134 مدرسه امین در سطح استان فعالیت دارد، از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد این مدارس به یک هزار و 500 مدرسه خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 20 شهریورماه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مراکز حوزوی این استان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه استان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تعداد مدارس امین در استان فارس را به یک هزار و 500 مدرسه برسانیم.

وی، برگزاری نشست مسئولان حوزه‌های علمیه استان، اجرای طرح استانی رتبه‌بندی مدارس علمیه، تأسیس مدارس معارف حوزوی در استان، توسعه و تقویت پایگاه‌های حبل‌المتین، اجرای سند برنامه پنج ساله حوزه علمیه استان را از دیگر برنامه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

استوار میمندی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته در این مراکز پرداخت و گفت: تدوین و نهایی کردن برش استانی برنامه پنج ساله و ارسال آن به ستاد مدیریت حوزه‌های علمیه و تایید و ابلاغ آن به استان یکی از فعالیت‌هایی بود که در سال گذشته انجام شد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه‌های استان در مشهد مقدس و پیگیری واکسیناسیون اساتید، کادر و طلاب در کنار دانشجویان و دیگر اقشار و اصناف جامعه را از دیگر فعالیت‌های انجام شده برشمرد.

وی به فعالیت‌های آموزشی هم اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هدفمندی مدارس علمیه شیراز با عنوان طرح تمرکزگرایی تخصص محور، افزایش چهار رشته تخصصی به دیگر رشته‌های موجود در استان، برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی متناسب با ایام کرونایی همراه با سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا، تاسیس و پیگیری اجرایی شدن مدرسه تخصصی امام رضا(ع) در راستای تقویت سطوح عالی حوزه علمیه استان، برگزاری دوره تابستانه که در سال گذشته به دلیل کرونا تعطیل شده بود با حضور ۶۵۰ نفر از طلاب از اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

استوار میمندی، برگزاری نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاداندیشی و امضای تفاهم‌نامه با مجموعه‌های پژوهشی را از فعالیت‌های بخش پژوهشی حوزه علمیه فارس برشمرد و گفت: در بخش تبلیغ نیز توسعه مدارس امین را در دستور کار داشته‌ایم که از ۵۴ مدرسه به ۱۳۴ مدرسه رسیده است. همچنین برگزاری کلاس‌های عربی و انگلیسی برای طلاب زبان‌آموز بخشی از فعالیت‌های تبلیغی حوزه استان است.

انتهای پیام
captcha