رسالت حوزه علمیه مردمی بودن است
کد خبر: 3996709
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

رسالت حوزه علمیه مردمی بودن است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه جهت‌گیری حوزه‌های علمیه برگرفته از سنت و قرآن است، یکی از رسالت‌های این مراکز را مردمی بودن و ارتباط مستقیم و بی تکلف داشتن با مردم برشمرد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 20 شهریورماه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مراکز حوزوی این استان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به روایتی از حضرت علی(ع) در خصوص طلب علم اشاره کرد و گفت: جهت‌گیری حوزه‌های علمیه برگرفته از سنت و قرآن است.

وی، یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه را مردمی بودن و ارتباط مستقیم و بی تکلف داشتن با مردم برشمرد و افزود: اساس حوزه‌ها که سربازی و نوکری امام زمان(ع) بوده، به این شکل است که طلبه درس خود را باید به صورت جدی بخواند، تا بتواند سربازی امام زمان(عج) را با ارائه خدمت به نحو احسن به جا آورد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه حجت در زمان غیبت حوزه‌های علمیه است، گفت: حوزه‌های علمیه حجت را بر خلق تمام می‌کنند و این جایگاه شرف انتصاب به امام زمان(عج) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جایگاه والای حوزه که به عنوان یک نهاد دینی یک هزار و ۴۰۰ ساله است، باید به صورت ویژه به نسل جوان طلاب منتقل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص شهریه طلاب اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این ایام تخریب‌ها علیه طلاب و حوزه‌های علمیه نیز بیش از هر زمان دیگری شدت یافته است حال آنکه طلاب هیچ‌گونه حقوقی از دولت دریافت نمی‌کنند و در سطح معمولی‌ترین و عادی‌ترین قشر جامعه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha