تداوم پژوهش رشته‌های محض از خلأهای مفرط مراکز علمی حوزوی است
کد خبر: 3996695
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

تداوم پژوهش رشته‌های محض از خلأهای مفرط مراکز علمی حوزوی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس یکی از خلأهای مفرط مراکز علمی حوزوی را ادامه مطالعات و پژوهش‌ رشته‌های محض برشمرد و گفت: ناگزیریم به‌عنوان علمداران تاریخی بیرق‌های تولید علم، حضور مؤثر در این بخش داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس، امروز، 20 شهریورماه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مراکز حوزوی این استان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری علوم باید در خدمت تعالی انسان قرار بگیرند، بر ضرورت تداوم رسالت حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

وی یکی از خلأهای مفرط مراکز علمی حوزوی را ادامه مطالعات و پژوهش‌ رشته‌های محض برشمرد و گفت: ناگزیریم به‌عنوان علمداران تاریخی بیرق‌های تولید علم، حضور مؤثر در این بخش داشته باشیم و به همین منظور با رایزنی با مراکز مختلف فعالیت‌های خوبی را دنبال کرده‌ایم.

محمودی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید از جهت‌هایی که آن را از رسالت اصلی خویش دور می‌کند، فاصله بگیرند افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در این مراکز توجه شود، بحث مسائل جامعه به‌خصوص خانواده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس در عین حال گفت: برای رسیدن به اجتهادات مسائل جامعه به‌ویژه مسائل زنان و خانواده و هدایت اثرگذار و تحولات اجتماعی، اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

وی به فعالیت بانوان طلبه در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بانوان طلبه در این ایام علاوه بر اینکه رسالت همسرداری، خانه‌داری و تربیت فرزندان را دارند باز هم به‌صورت مجازی با جدیت دروس خود را دنبال می‌کنند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود از جذب یک هزار و 74 طلبه در مقطع سطح دو به حوزه‌های علمیه خواهران در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در سطح چهار در رشته‌های فقه و اصول و گرایش خانواده و همچنین کلام اسلامی و تقسیر قرآن، شاهد استقبال ۳۶ نفر برای تحصیل در مقطع چهار بوده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس همچنین گفت: در بخش فرهنگی درس‌های معارف قرآن و اهل بیت(ع)، کلاس‌های اخلاق و موضوعات جریان‌شناسی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha