برای ورود به سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داریم
کد خبر: 3996603
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌وبختیاری:

برای ورود به سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داریم

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: در تابستان با تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات حضوری و غیرحضوری و با در نظر گرفتن اطلس آموزشی موارد عقب‌ماندگی‌های تحصیلی و نقاط ضعف و قوت را بررسی کردیم، همچنین عقب‌ماندگی‌های تحصیلی در طی همین تابستان برطرف شد و برای ورود به سال تحصیلی جدید آمادگی لازم را داریم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان، امروز ۲۰ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال تحصیلی جدید و در تشریح مشکلات آموزش مجازی در استان و اقدامات آموزش و پرورش برای ورود توانمند به سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در ابتدا باید از فرهنگیان استان تشکر کنم که در روزهای پایانی سال 98 که تصور همگان این بود که تعطیلی مدارس کوتاه‌مدت است، با وسایل و امکانات در دسترس خود و دانش‌آموزانشان سعی کردند آموزش‌ها را به هر نحوی ارائه دهند و از تعطیلی آموزش و بلاتکلیفی دانش‌آموزان جلوگیری کردند.

قائدامینی به راه‌اندازی شبکه شاد اشاره کرد و گفت: با ادامه یافتن تعطیلی‌ها شبکه شاد به عنوان بزرگ‌ترین و پرکاربرترین اپلیکیشین ارتباطی کشور بدون هیچ تجربه قبلی راه‌اندازی شد که در ابتدا مشکلات خاص خود را داشت اما با صبر و شکیبایی فرهنگیان و تلاش‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش این مشکلات به مرور برطرف شد.

وی با ذکر اینکه همه نقاط استان به زیرساخت‌های لازم برای آموزش آنلاین و شبکه شاد مجهز نبودند، افزود: این فرصت همچنان برای عده‌ای از دانش‌آموزان قابل استفاده نبود و عده بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز در ابتدا با نحوه آموزش الکترونیکی آشنایی کامل را نداشتند که این موارد باعث ایجاد مشکل و کندی در روند آموزش می‌شد بنابراین نظام تعلیم و تربیت بدون هیچگونه ریل‌گذاری سوار بر قطار آموزش در دوران شیوع کرونا شد.

تهیه اطلس آموزشی استان

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری یکی از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه در دوران شیوع کرونا را تهیه اطلس آموزشی استان برشمرد و گفت: این اطلس ما را راهنمایی می‌کند که در هر منطقه و هر مدرسه آموزش به چه صورت باید ارائه گردد و هر دانش‌آموز به چه امکانات آموزشی دسترسی دارد که در بعضی مناطق به علت نبود دسترسی به زیرساخت‌های شبکه اینترنت و یا عدم دسترسی دانش‌آموزان به وسایل ارتباط الکترونیکی امکان ارائه آموزش از طریق شبکه شاد میسر نیست، برخی مناطق نیز حتی به آموزش‌های مدرسه تلویزیونی دسترسی ندارند.

قائدامینی افزود: در طی تابستان جاری با تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات حضوری و غیرحضوری و با در نظر گرفتن اطلس آموزشی موارد عقب‌ماندگی‌های تحصیلی و نقاط ضعف و قوت را بررسی کردیم و سعی شد برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد و هم‌چنین عقب‌ماندگی‌های تحصیلی در طی همین تابستان برطرف شود و برای ورود به سال تحصیلی جدید آمادگی لازم را داریم.

وی ادامه داد: بیش از 600 نفر از فرهنگیان و دانشجومعلمان استان با همکاری اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش برای دومین سال متوالی طرح جهاد آموزشی را راه‌اندازی کردند که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه با حضور در مدارس مناطق محروم و روستایی در راستای رفع عقب‌ماندگی‌های درسی دانش‌آموزان به‌ویژه مقطع ابتدایی تلاش خود را به کار بستند.

واکسیناسیون ۷۵ درصدی فرهنگیان استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا چرا برای آموزش حضوری تلاش می‌شود، گفت: امروز جامعه تعلیم و تربیت در دنیا به این نتیجه رسیده‌ است آسیبی که در خانه ماندن و عدم حضور در مدرسه به دانش‌آموزان می‌زند بسیار بیشتر از آسیب‌های ناشی از کروناست؛ نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که هرچقدر دانش‌آموزان بیشتر در خانه بمانند و از مدرسه دور باشند بازگشتشان به مدرسه سخت‌تر خواهد بود که این امر باعث به خطر افتادن آینده هر مملکتی است.

قائدامینی تأکید کرد: البته ما معتقدیم زمانی آموزش حضوری می‌تواند برقرار باشد که پیش‌زمینه‌ها مهیا شود و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطمئن باشیم.

وی در ادامه به واکسیناسیون فرهنگیان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مهیا کردن پیش‌زمینه‌های برقراری آموزش حضوری واکسیناسیون فرهنگیان است که تا کنون بیش از 75 درصد از فرهنگیان استان واکسینه شده‌اند؛ قطعاً بدون هماهنگی و مجوز ستاد ملی کرونا هیچ اقدامی درباره بازگشایی حضوری مدارس انجام نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به شواهد، مدرسه به مراتب از اجتماعات و برنامه‌های دیگر خطر کم‌تری برای شیوع ویروس کرونا دارد؛ همانطور که در امتحانات خردادماه و برگزاری کنکور شاهد بودیم که پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحو رعایت شد و حتی وزیر بهداشت وقت از آموزش‌و‌پرورش استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha