موکب قرآنی بیت‌الاحزان در مسیر کربلا برپا می‌شود
کد خبر: 3996601
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

موکب قرآنی بیت‌الاحزان در مسیر کربلا برپا می‌شود

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برپایی موکب قرآنی این مؤسسه در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‎الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه در حال تدارک جهت برپایی موکب قرآنی این مؤسسه در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا هستیم، گفت: به یاری خدا تلاش می‌کنیم تا در اربعین حسینی بتوانیم به زائران امام حسین(ع) خدمت ارائه کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته در موکب قرآنی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) علاوه بر پذیرایی از زائران حسینی، برنامه‌های قرآنی نظیر محافل قرآنی و اجرای تلاوت حافظان و قاریان انجام می‌شد.

شاهسونی ادامه داد: امسال به دلیل اینکه هنوز سهمیه‌ ایران برای اربعین دقیقاً مشخص نیست، معلوم نیست که بتوانیم چه تعداد حافظ و قاری را همراه خود به عراق ببریم اما در عین حال خدمات پذیرایی و همچنین برنامه‌های قرآنی و فرهنگی ما در موکب برگزار خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور یادآور شد: یکی از دلایلی که شاید نتوانیم حافظان و قاریان متقاضی را به عراق ببریم همین شرط واکسینه شدن خادمان مواکب است زیرا سن حافظان و قاریان پایین است و هنوز برخی از آنان واکسینه نشده‌اند که بتوانند از مرز عبور کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا از طریق ارتباطاتی که در سال‌های گذشته با برخی از حرم‌های عراق برقرار شده، امکان کسب سهمیه برای حافظان و قاریان این مؤسسه وجود دارد، گفت: در سال‌های قبل از کرونا طرح رحله را با کمک حرم امامین عسکریین و همچنین در چند نقطه عراق را اجرا کردیم اما در طول دو سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا، رفت‌وآمدها کم شده است و شاید نتوانیم از این ارتباطات استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha