ثبت 40 موقوفه قرآنی در اصفهان
کد خبر: 3995806
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
معاون سازمان اوقاف خبر داد:

ثبت 40 موقوفه قرآنی در اصفهان

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر وقف اموال برای قرآن کریم، گفت: تاکنون در استان اصفهان، 40 موقوفه برای فعالیت‌های قرآنی به ثبت رسیده است.

توصیه به وقف در امور قرآنی/ اصفهان قطب امور قرآنی و تلاوت کشور است

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه اصفهان یکی از قطب‌های قرآنی و تلاوت کشور است، اظهار کرد: مسابقات قرآن در اصفهان با سابقه 44 دوره برگزاری، سبب شده تا این استان در رده ممتاز قرار گیرد. همچنین استان اصفهان در سال 98 میزبان مسابقات  کشوری بود.

وی افزود: نظم و مدیریت مسابقات قرآن در اصفهان در سطح ملی و کشوری است و همیشه کمیته‌ها و ستاد‌های برگزاری مسابقات مدیریت شایسته‌ای داشته‌اند.

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها با استاندارد مطلوبی در اصفهان اجرا می‌شود و امید داریم که مسابقات ملی و کشوری باز هم در اصفهان برگزار شود.

وی با بیان اینکه شناسایی موقوفات قرآنی در سراسر کشور از اقدامات جدید سازمان اوقاف است، گفت: بیش از 500 موقوفه در کشور وجود دارد که ساماندهی نشده است و البته به دنبال ارائه راهکارهای استفاده بهینه از این ظرفیت هستیم. همچنین توجه به استان‌های کم‌برخوردار نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

مجیدی‌مهر با اشاره به انجام برخی فعالیت‌های قرآنی نظیر برپایی کرسی‌های تلاوت در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها، افزود: طبق تأکید مقام معظم رهبری، بقاع متبرکه و امامزاده‌ها باید قطب فرهنگی کشور شوند؛ از طرف دیگر، در تلاش هستیم اقشار مختلف را بر سر سفره قرآن بیاوریم و با کارهای بینابخشی، در مراکز قرآنی و فرهنگی این ظرفیت را توسعه دهیم.

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره موقوفه‌های قرآنی شناسایی شده در کشور، گفت: اغلب این موقوفه‌ها یا به‌صورت ساختمان تکمیل‌ شده و یا ساختمان نیمه‌کاره و یا زمینی هستند که ساخت دارالقرآن را برای آن کلنگ‌زنی کرده‌اند؛ از طرف دیگر، راهکارهای عملیاتی برای احیای بنیاد توسعه موقوفات کشور ارائه داده‌ایم.

وی هدف از تشکیل ستاد شناسایی املاک موقوفه قرآنی در هر استان را ارائه مشاوره بیان کرد و یادآور شد: موقوفه در عزاداری‌ها فراوان است، در همین راستا وقف اموال برای قرآن کریم را بسیار توصیه می‌کنیم. تاکنون در استان اصفهان، 40 موقوفه برای فعالیت‌های قرآنی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha