راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربی
کد خبر: 3995384
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: به‌ منظور کاهش تجمعات در مراکز واکسیناسیون تصمیم بر آن شد مراکز واکسیناسیون شقایق و خودرویی 1 به صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته ارائه خدمات داشته باشند.

ارسالی امروز ا تزریق روزانه چهل هزار دوز اول واکسن کرونادر آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، 14 شهریورماه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان ظرفیت و توانایی تزریق روزانه چهل هزار واکسن را دارد و واکسیناسیون گروه سنی متولد 1355 و قبل از آن امکان‌پذیر است.

وی افزود: در حال حاضر واکسن برکت موجود بوده و از روزهای آتی به ترتیب واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم به دوزهای واکسیناسیون دانشگاه اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص واکسیناسیون اقشار مختلف، تصریح کرد: واکسیناسیون توسط دانشگاه و نیروهای آموزش دیده از طرف دانشگاه و به کمک مسئولان مشاغل مختلف در خصوص تأمین فضای فیزیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان مختلف یک قشر جامعه بوده که با مسئولیت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه واکسینه خواهند شد.

آقازاده بیان کرد: از همکاری دانشگاه‌های ارومیه و آزاد در واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیئت علمی و دانشگاه غیرانتفاعی آذرآبادگان که مسئولیت واکسیناسیون تمام دانشگاه‌های غیر انتفاعی را بر عهده دارد رضایت داریم.

وی گفت: تزریق دُز دوم واکسن برکت و آسترازنکا از 14 شهریورماه آ غاز شده و از 15 شهریور هم تزریق دُز دوم واکسن سینوفارم اضافه می‌شود.

آقازاده افزود: تا تاریخ 30 شهریور 1400 تمام اقشار باید آمادگی خود جهت مشارکت در امر واکسیناسیون را اعلام کنند تا زمان واکسیناسیون آن‌ها مشخص شود.

وی اظهار کرد: در خصوص مراکز تجمیعی ارومیه که شامل حضرت‌پور، رازی، المهدی، ساوالان، شقایق و خودرویی یک در خیابان امنیت طلب و خودرویی دو جنب استخر مخابرات، شهید آهن دوست با مدیریت ارتش، دانشگاه آزاد که برای افراد بیمه ارائه خدمات می‌دهد، هلال احمر و امام علی و به‌طور کلی 85 مرکز واکسیناسیون در ارومیه و 40 مرکز تجمیعی در استان و در کل 147 تیم خدمات واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: به‌منظور کاهش تجمعات در مراکز واکسیناسیون تصمیم بر آن شد مراکز واکسیناسیون شقایق و خودرویی 1 به صورت شبانه‌روزی و بیست و چهار ساعته ارائه خدمت کرده و امیدواریم در جهت کنترل بیماری کرونا تمام همشهریان واکسینه شوند. 

انتهای پیام
captcha