روز ‌جهانگردی فرصتی مناسب برای معرفی هورامان است
کد خبر: 3995333
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

روز ‌جهانگردی فرصتی مناسب برای معرفی هورامان است

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان برگزاری مراسم روز جهانی‌ جهانگردی در شهر هورامان‌تخت را فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر این منطقه برشمرد.

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، آرمان وطن‌دوست، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 14 شهریورماه در نشست بررسی مراسم روز جهانی جهانگردی که در سروآباد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت روز جهانی‌ جهانگردی در شهر هورامان‌تخت باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری تمامی ارگان‌های ذی‌ربط در این شهرستان باشد.

وی افزود: با عنایت به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هشتم مهرماه مراسمی ویژه در شهر هورامان‌تخت به مناسبت روز جهانی‌ جهانگردی در این شهر برگزار خواهد شد که لازم است در راستای معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این منطقه باشد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرهنگ‌ غنی، معماری‌ سنتی، محصولات‌ کشاورزی و آب‌وهوای این منطقه را از جمله توانمندی‌های هورامان برشمرد و بیان کرد: تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم برای مراسم روز جهانی‌ جهانگردی در هورامان از طریق فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و صداوسیمای مرکز استان باید انجام شود و اجرای این تبلیغات در دست اقدام است.

وطن‌دوست ضمن تقدیر از همکاری فرمانداری شهرستان سروآباد، بخشداری، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: امید است با برگزاری مناسب این مراسم در سال جاری شاهد تبدیل به یک رویداد مستمر و برگزاری آن در سال‌های آتی نیز باشیم و این مراسم زمینه‌ساز حضور بیش از پیش گردشگران در هورامان شود.

وی با تشریح برنامه‌های در دست اقدام برای برگزاری بهتر مراسم یادآور شد: سازمان جهانی‌ جهانگردی، این روز را به‌عنوان روزی برای تمرکز بر گردشگری به منظور رشد فراگیر تعیین کرده و این شعار فرصتی است تا به اطلاعاتی فراتر از آمار گردشگری نگاه شود، از همین طریق از تمامی مشاغل و افراد مختلف دعوت می‌شود تا با ارائه امکانات و توانایی منحصربه‌فرد خود در زمینه گردشگری در این روز حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha