ایجاد اشتغال بهتر از ارائه کمک معیشتی به مردم است
کد خبر: 3995286
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
امام‌جمعه اصفهان:

ایجاد اشتغال بهتر از ارائه کمک معیشتی به مردم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: راه‌اندازی یک واحد تولیدی و یا صنایع تبدیلی در مناطق محروم و یا کم‌برخوردار سبب می‌شود مردم مشغول به کار شوند و با احترام درآمد کسب کنند؛ این اقدام بهتر از این است که گاهی اوقات بسته‌های غذایی و کمک معیشتی به مردم منطقه داده شود.

ایجاد اشتغال در مناطق محروم بهتر از ارائه کمک معیشتی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شمیم ولایت، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در بازدید از سردخانه و کارخانه فرآوری سیب‌زمینی در حاشیه شهر دامنه از توابع شهرستان فریدن، اظهار کرد: بنده سال‌های قبل، هنگامی که مشاهده می‌کردم انبارهای سیب‌زمینی این مناطق تا سقف پر شده و مازاد آن دور ریخته می‌شود، بسیار اندوهگین می‌شدم و از همان موقع راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی را دنبال کردم و پیشنهاد آن را به دولتی‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه دادم.

وی افزود: خوشبختانه مدیر این مجموعه قدم خیر برداشته و با راه‌اندازی این سردخانه و در آینده‌ای نزدیک تکمیل و گسترش کارخانه، می‌تواند به مردم منطقه خدمت کرده و از اسراف محصولات کشاورزی جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه روایات اسلامی بر خدمت مستمر و بدون وقفه به فقرا تأکید دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی یک واحد تولیدی و یا صنایع تبدیلی در مناطق محروم و یا کم برخوردار سبب می‌شود مردم مشغول به کار شوند و با احترام درآمد کسب کنند؛ به نظر من، این اقدام بهتر از این است که گاهی اوقات بسته‌های غذایی و کمک معیشتی به مردم منطقه داده شود.

وی گفت: بنده دعا می‌کنم که خدای مهربان به سرمایه‌گذاران این کارخانه برکت دهد، چراکه کار ارزشمندی انجام دادند و این اقدام، بهترین راه کمک به کشاورزان و مستضعفین منطقه است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: هزاران تن مواد غذایی و یا محصولات کشاورزی در سطح کشور از بین می‌رود، چراکه صنایع تبدیلی آن وجود ندارد و مکانی برای نگهداری محصولاتی که در فصل‌های خاصی از سال تولید می‌شود، نیست.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی همین است که اجازه ندهید اسراف صورت گیرد و کاری انجام شود که به اقتصاد کشور و رفاه مردم کمک کند؛ من همواره گفته‌ام که اگر می‌خواهید به فقرا کمک کنید، از تولیدکننده حمایت کنید، تا محصولات باکیفیت و فراوان تولید شود و قیمت‌ها کاهش یابد، در این صورت مردم نیز قدرت خرید بهتری پیدا می‌کنند.

امام‌جمعه اصفهان اظهار کرد: باید به جایی برسیم که برای دنیا الگو باشیم و همه بدانند مسلمانان می‌توانند حتی در مسائل تولید و اقتصاد جلوتر از غربی‌ها حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha