ثبت 3 وقف در حوزه عزاداری، هزینه‌های درمان و تحصیلی در طبس
کد خبر: 3995227
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

ثبت 3 وقف در حوزه عزاداری، هزینه‌های درمان و تحصیلی در طبس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با نیات کمک به مساجد، اطعام و عزاداری امام حسین(ع) و تأمین هزینه‌های درمان نیازمندان و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند به ثبت رسیده است.

ثبت 3 وقف در حوزه عزاداری، هزینه‌های درمان و تحصیلی در طبسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از اداره اوقاف و امور خیریه طبس، علی امینی‌نسب، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس، ۱۴ شهریورماه اظهار کرد: وقف یک خیر ماندگار و ابدی است که سال‌ها خیر آن به مردم می‌رسد. 

وی با بیان اینکه وقف باید به‌عنوان یک سنت حسنه در جامعه ترویج شود، گفت: در شهرستان طبس خیرین و واقفین بزرگی از گذشته تاکنون داشته‌ایم که با ایثار و گذشت از اموال خود در راستای خدمت به دین و مردم گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به ثبت وقف جدید در این شهرستان، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با نیات کمک به مساجد، اطعام و عزاداری امام حسین(ع) و تأمین هزینه‌های درمان نیازمندان و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند به ثبت رسیده است.

امینی‌نسب بیان کرد: در شهرستان طبس در مجموع ۵۳۵ موقوفه به ثبت رسیده است که بیشترین نیات مربوط به بحث اطعام و عزاداری ماه محرم و صفر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس به قدیمی‌ترین موقوفه این شهرستان اشاره کرد و گفت: قدیمی‌ترین و اولین وقف شهرستان طبس مربوط به سال 1111 هجری قمری بوده که آقای «لطفعلی نادمی» 60 فنجان آب نهرین طبس را وقف عید قربان و غدیر کرده‌اند.

وی اظهار کرد: از طریق مراکز افق و دفتر مشاوره وقف اداره و همکاری مبلغان بومی مشاوره‌هایی در زمینه اهمیت وقف و پرداختن به آن داده می‌شود و سعی کرده‌ایم تا نیات موقوفات را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهیم.

انتهای پیام
captcha