جشنواره پایانی طرح قرآنی «مصباح‌الهدی و نورالهدی» برگزار شود
کد خبر: 3995183
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

جشنواره پایانی طرح قرآنی «مصباح‌الهدی و نورالهدی» برگزار شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گردهمایی کارشناسان قرآنی استان، تأکید کرد: جشنواره پایانی طرح قرآنی مصباح‌الهدی و نورالهدی در صورت مساعد شدن شرایط کرونایی برگزار شود.

جشنواره پایانی طرح قرآنی «مصباح‌الهدی و نورالهدی» برگزار شودبه گزارش ایکنا از مازندران، نخستین گردهمایی کارشناسان قرآنی استان مازندران، امروز، ۱۴ شهریورماه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام شکریان و مشاور قرآنی سعید قربانی، مشاور قرآنی مدیرکل در بابل برگزار شد.

در این گردهمایی، طرح و برنامه‌های قرآنی شش ماهه دوم بر اساس برنامه‌های ابلاغی مرکز به صورت تسهیم و برش شهرستانی ابلاغ شد و ضمن تشریح برنامه‌ها، وظایف کارشناسان قرآن تشریح شد.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: از جمله ویژگی‌های برنامه‌ای قر‌آنی استان تربیت محور بودن آن هست و بر اساس آن سعی شده تدوین برنامه‌های قرآنی با همین موضوع اجرا شود.

وی افزود: شاخص‌ترین برنامه‌های قرآنی استان که دبیرخانه آن در استان شکل گرفته، طرح قرآنی ۱۹ ساله «طریق‌الهدی» است که قرآن‌آموزان از سنین چهار سالگی تا دوران دانشجویی تحت آموزش این طرح قرار گرفته و در پایان به عنوان مربی در موسسات قرآنی فعالیت می‌کنند.

شکریان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارشناسان قرآن ادارات تبلیغات اسلامی در اجرای موفق برنامه‌های قرآنی و عملیات رمضان، انتخابات و برنامه‌های محرم، تأکید کرد: جشنواره پایانی طرح قرآنی مصباح‌الهدی و نورالهدی در صورت مساعد شدن شرایط کرونایی برگزار شود.

در ادامه سعید قربانی، مشاور قرآنی مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ضمن اهمیت برگزاری طرح‌های قرآنی و توجه به هدف نهایی طرح‌های ابلاغی، تاکید کرد: هر طرح قرآنی که به تربیت قرآنی بیانجامد طرحی کارآمد و قوی خواهد بود و این امر جز به داشتن اخلاص فعلان قرآن و استمرار طرح و در ارتباط مستمر بودن با قرآن‌آموزان و داشتن برنامه بلند مدت میسر نخواهد شد.

لازم به ذکر است در این گردهمایی، عزیززاده گرجی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه استان مازندران به تشریح برنامه‌های اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) مازندران پرداخته و پیرامون برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران موسسات از قبیل آموزش شیوه‌های جذب و تبلیغ، راه‌های جذب مشارکت مردمی و آموزش امور اداری برای مدیران توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از برخی کارشناسان قرآنی سازمان تبلیغات در شهرهای مختلف، تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha