صنعت گردشگری کردستان نیازمند شکوفایی است
کد خبر: 3994767
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

صنعت گردشگری کردستان نیازمند شکوفایی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری کردستان نیازمند شکوفایی است، گفت: رونق صنعت گردشگری منجر به رفع مشکل بیکاری و افزایش گردش پولی در این استان می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی کردستان دیروز، 11 شهریورماه در بازدید از دفتر پایگاه منظر فرهنگی هورامان در شهر سنندج ضمن دیدار با کارشناسان پایگاه، از تلاش‌های آنان در روند تکمیل پرونده ثبت جهانی هورامان تقدیر کرد.

وی افزود: مناطق گردشگری، آثار و بناهای تاریخی منطقه هورامان بیانگر غنای فرهنگ و تمدن و قدمت تاریخی کردستان است و از این ظرفیت برخوردار است که به قطب گردشگری کشور بدل شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه ثبت جهانی هورامان رخداد فرهنگی ارزشمندی برای این استان است، بیان کرد: مجموعه اقدامات و گزارشات ارائه شده توسط مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان نشان از اقدامی کارشناسی و دلسوزانه برای ثبت جهانی بوده که شایسته تقدیر است.

وی بر لزوم معرفی جاذبه‌های این منطقه نیز تأکید کرد و گفت: فرهنگ و اصالت‌های فرهنگی و تاریخچه کردستان را همسو با رشادت‌های این مردم در دوران دفاع مقدس باید ترویج کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری کردستان نیازمند شکوفایی است، ادامه داد: رونق صنعت گردشگری منجر به رفع مشکل بیکاری و افزایش گردش پولی در این استان می‌شود.

وی با حضور در عمارت گله‌داری، از بانک سفال، کتابخانه و حوزه پژوهش پایگاه منظر فرهنگی هورامان بازدید کرد. و روند اجرای یکی از پروژه‌های مرمتی هورامان در روستای دله مرز شهرستان سروآباد نیز در حضور حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی ارائه شد.

هورامان؛ وسیع‌ترین منظر فرهنگی ثبت شده ایران

پویا طالب‌نیا، مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان در ادامه این نشست با ارائه گزارشی روند تکمیل پرونده ثبت جهانی هورامان را تشریح کرد و گفت: ثبت جهانی هورامان یکی از مهمترین پرونده های ثبتی ایران در یونسکو به شمار می رود و با حمایت مدیران می تواند منجر به ثروت آفرینی برای مردم منطقه شود.

وی افزود: وسیع‌ترین منظر فرهنگی ثبت شده ایران در استان های کردستان و کرمانشاه دارای ظرفیت های بزرگی برای جذب گردشگر و شکوفایی اقتصادی منطقه است و در این خصوص همکاری دستگاه های اجرایی ضروری است.

طالب‌نیا، سرمایه‌گذاری نهادهای زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری در توسعه منطقه هورامان راهگشا و اثربخش ذکر کرد و افزود: مردم هورامان در روند ثبت جهانی همکاری بسیار خوبی داشتند و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و با مشارکت خود آنان پروژه‌هایی مشارکتی در این منطقه اجرایی کرد.

وی هورامان نقش علمای هورامان را در روند آبادانی این منطقه مهم برشمرد و یادآور شد: آیین و دین در تاریخ مردم هورامان همیشه پررنگ بوده و با ظرفیت‌های موجود می‌توان گردشگری مذهبی و تاریخی هورامان را رونق بخشید.

گفتنی است؛ نماینده ولی فقیه کردستان همچنین از مراکز گردشگری سنندج از جمله هتل لاله، هتل شادی و موزه باستان‌شناسی سنندج بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha