رویداد مجازی «ایده‌شو گردشگری» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3994251
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

رویداد مجازی «ایده‌شو گردشگری» در اردبیل برگزار شد

رویداد مجازی «ایده‌شو گردشگری» از مجموعه برنامه‌های شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی در اردبیل، برگزار شد.

رضازاده// رویداد مجازی «ایده شو گردشگری» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین‌علی صادق‌مغانلو، مدیر فنی استانداردسازی تجهیزات گردشگری، نهم شهریورماه، در رویداد مجازی «ایده‌شو گردشگری» در اردبیل، با ارائه تعریفی از گردشگری و گردشگر، اظهار کرد: این رویداد به افراد فرصت می‌دهد تا ایده خود را ارائه و نظر سرمایه‌گذران، فعالان اقتصادی، صاحب‌نظران یا داوران را جهت راه‌اندازی یک کسب و کار سنجیده و با ایده‌های دیگران آشنا شده و شبکه‌ای از دوستان و متخصصان برای ارتباطات آتی خود ایجاد کنند.

وی بیان کرد: ایده‌پردازی به ایجاد خلاقیت و برون‌داد آن نیاز دارد که به این منظور دستیابی به ایده و اجرایی نمودن آن باید از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: از جمله راه‌های تقویت تفکر خلاق، مشخص کردن هدف، انگیزه ایجاد و به دست آوردن مهارت‌های پایه و دانش مربوط به حوزه مشخص و تخصصی مورد نظر ذهنی بوده و زمانی ایده تبدیل به فعالیت نوآورانه می‌شود که ایده‌پردازی خلاقانه نتیجه داده و بعد از این مرحله، استمرار فعالیت و نتیجه بخشی آن مشکلی را حل یا فعالیت را توسعه دهد.

صادق‌مغانلو خاطرنشان کرد: برای طراحی ایده و اجرای آن دو عامل نیاز و خواسته موثر است، چیزهایی که برای زندگی بهتر و یا زنده ماندن و یا در حوزه گردشگری، گردشگری راحت‌تر و با کمترین مشکل و دغدغه به آن نیاز داریم و چیزهایی که دوست داریم داشته باشیم یا به شکل بهتر داشته باشیم، بنابراین نیاز و خواسته منجر به تفکر و طراحی ایده و عملیاتی کردن ایده به منظور رفع نیازها و رسیدن به خواسته می‌شود.

وی با تشریح اهمیت گردشگری برای جوانان و سایر طیف‌ها، گفت: گردشگری از نیازهای غیرقابل انکار جامعه امروزی بوده و گردشگری ورزشی نیاز ضروری جوانان بوده که ایده‌پردازی برای حل مسائل و توسعه گردشگری ورزشی از نیازهای جوانان است.

صادق‌مغانلو در ادامه این رویداد به ارائه مدل‌های راه‌اندازی کسب و کارهای حوزه گردشگری بر اساس ایده‌های خلاقانه پرداخته و مسائل و مشکلات این حوزه را تشریح کرد.

در پایان این رویداد برخی از حاضران، ایده‌های خود را مطرح کردند و به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.

انتهای پیام
captcha