طغیان کرونا در خیز پنجم با ۲۵۳ فوتی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3993994
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد:

طغیان کرونا در خیز پنجم با ۲۵۳ فوتی در چهارمحال‌وبختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در موج‌ پنجم‌ شیوع ویروس کرونا تاکنون‌ ۲۵۳ نفر در استان جان خودشان‌ را از دست داده‌اند، گفت: اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با طغیان دلتا در استان مواجه‌ می‌شویم.

طغیان کرونا در خیز پنجم با ۲۵۳ فوتی در چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فریدون رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هشتم شهریورماه در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همچنان بار ورودی به بیمارستان‌های استان بالا است، اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان در حال تکمیل است، بنابراین تمامی اعمال جراحی الکتیو در استان لغو شده تا تخت‌های بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

رحمانی با بیان اینکه در موج‌ پنجم‌ شیوع ویروس کرونا تاکنون‌ ۲۵۳ نفر در استان جان خودشان‌ را از دست داده‌اند، گفت: اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با طغیان دلتا در استان مواجه‌ می‌شویم.

وی بیان کرد: موج پنجم‌ شیوع کرونا، یکی از هولناک‌ترین موج‌هایی بود که از ابتدای شیوع کرونا تجربه کردیم و درحال‌ حاضر نیز در اوج‌ شیوع این بیماری قرار گرفته‌ایم‌ و علت اصلی آن هم عادی‌انگاری مردم‌ و بی‌تفاوتی‌ آن‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های‌ بهداشتی است.

متخصص بیماری‌های عفونی در استان با تأکید بر اینکه حضور مردم‌ در اجتماعات موجب‌ ابتلای‌ آن‌ها به ویروس‌ کرونا و افزایش قدرت سرایت‌پذیری این‌ ویروس می‌شود، بیان کرد: ویروس کرونا، قدرت سرایت‌ پذیری بالایی دارد و سنین پایین‌ را نیز درگیر می‌کند به طوری که شانس‌ ابتلا و درگیری‌ ریوی‌ در این بیماری بسیار بالا است.

‌معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه میزان موارد ابتلا و بستری بیماران در استان نسبت به دوره‌های‌ قبل بسیار افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: با رعایت دستورالعمل‌های‌ بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری‌ اجتماعی میزان موارد ابتلا و مرگ و میر در استان کاهش خواهد یافت‌.

وی افزود: باتوجه به ابتلای‌ بخش‌ عظیمی از مردم چهارمحال‌و‌بختیاری به بیماری کرونا، شهروندان نباید با کاهش‌ نسبی آمار ابتلا به این بیماری فریب‌ بخورند بلکه باید هم‌چنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و در خانه بمانند.

‌رحمانی یادآور شد: ویروس کرونا و سویه‌های‌ مختلف آن در کمین مردم‌ هستند، بنابراین رعایت هوشمندانه شیوه‌نامه‌های‌ بهداشتی می‌تواند سد محکمی‌ در برابر این ویروس باشد.

انتهای پیام
captcha