اتحادیه‌های قرآنی خراسان شمالی در انتظار مستقل شدن
کد خبر: 3993859
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

اتحادیه‌های قرآنی خراسان شمالی در انتظار مستقل شدن

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی گفت: اختصاص فضای مستقل به اتحادیه قرآنی یکی از مهمترین نیازهای اتحادیه است.

اتحادیه‌های قرآنی خراسان شمالی در انتظار مستقل شدنلیلی شکرانی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه اتحادیه قرآنی استان در حال حاضر در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مستقر است، بیان کرد: از زمانی که اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد نیز به محل اداره کل منتقل شده است، فضای بسیار محدود و نامناسبی در اختیار اتحادیه قرآنی قرار گرفته است و این محدودیت فضا برای بخش‌های دیگر اداره نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مقرر است پروژه تبلیغات اسلامی استان در الغدیر بجنورد تا پایان اسفند ماه به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: اگر پروژه در سال جاری افتتاح شود، اتحادیه قرآنی به مکان جدید منتقل می‌شود اما تا آن زمان در محل اداره کل خواهد بود و این مسئله مطلوب اتحادیه قرآنی نیست.

شکرانی با تأکید براینکه اتحادیه قرآنی بودجه جداگانه‌ای در اختیار ندارد، اظهار کرد: بیشتر اتحادی‌های استان با مشکل کمبود فضا مواجه هستند و انتظار ما از دستگاه‌های مربوطه این است که حمایت کافی از اتحادیه داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر 48 مؤسسه قرآنی عضو اتحادیه هستند، ادامه داد: اتحادیه قرآنی بازوی توانمند برای دستگاه‌های مختلف در نظارت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است و از همین جهت حمایت از این نهاد می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در این حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اختصاص فضای مستقل به اتحادیه قرآنی اهمیت بسیاری دارد، بیان کرد: اگر اتحادیه جایگاه مستقلی داشته باشد به طور قطع شناخت مردم از فعالیت‌ها و اتحادیه قرآنی بسیار افزایش پیدا می‌کند و نباید از کنار این موضوع به سادگی گذشت.

شکرانی در رابطه با رایزنی‌های انجام شده برای اختصاص فضای مناسب به اتحادیه قرآنی، بیان کرد: رایزنی با اعضای شورای شهر قبلی و دستگاه‌های مربوطه انجام شده است اما همچنان به نتیجه‌ای نرسیدیم و امیدواریم یک روز اتحادیه قرآنی در استان جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

انتهای پیام
captcha