آغاز چهارمین دوره آموزش قرائت قرآن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
کد خبر: 3993746
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

آغاز چهارمین دوره آموزش قرائت قرآن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

چهارمین دوره آموزش قرائت قرآن ویژه فرزندان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری مؤسسه قرآنی ذکر جمیل فارس آغاز شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مریم تقوا، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 7 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری و مشارکت شورای رفاهی این دانشگاه و مؤسسه قرآنی ذکر جمیل چهارمین دوره از آموزش قرائت قرآن کریم، ویژه فرزندان کارکنان این دانشگاه را برگزار می‌کند.

وی افزود: گام نخست این طرح قرآنی که از سوی اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی و در قالب طرح بزرگی موسوم به «مطلع الفجر» برنامه‌ریزی و اجرا شده است، با هدف آشنایی فرزندان نوجوان دانشگاهیان با مباحثی نظیر روخوانی، روان‌خوانی، تجوید مقدماتی، ترجمه و مفاهیم و قرائت تقلیدی با محوریت سوره مبارکه ضحی در سال ۱۳۹۹ انجام شد که در پایان به شرکت‌کنندگان نیز هدایایی تقدیم شد.

تقوا، یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح را انجام استعدادیابی قرآنی در میان فرزندان کارکنان این مرکز عالی آموزش پزشکی معرفی کرد و گفت: گام دوم و سوم این طرح آموزش ترتیل‌خوانی بر اساس سبک تلاوت استاد منشاوی بوده است که به نام طرح قرآنی سطح یک و دو مطلع الفجر ۲ در خرداد و مرداد سال جاری برگزار و ویژه آموزش سوره‌های مبارکه جزء شماره ۳۰ کلام‌الله مجید بوده که شرط سنی حضور در تمامی دوره‌ها برای دانش‌‌آموزان پسر، ۸ تا ۱۵ سال و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال اعلام شده است.

وی با بیان اینکه گام چهارم این دوره آموزشی با عنوان سطح سوم طرح مطلع الفجر ۲ نیز در ادامه آموزش دوره سطح ۲ و در ۱۰ ساعت آموزشی و به مدت ۲ روز در هفته برگزار می‌شود، افزود: در این دوره، نوجوانان قرآن‌آموز با قرائت‌های ترتیل استاد منشاوی بخشی دیگر از سوره‌های جزء سی‌ام کلام‌الله مجید آشنا شده که به دلیل شرایط شیوع کروناویروس و برای جلوگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹، تمامی کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

تقوا اظهار کرد: قرآن‌آموزانی واجد شرایط در این دوره هستند که سطح‌های یک و ۲ دوره یادشده را پشت سرگذاشته و یا اینکه آشنایی و تسلط کافی بر قرائت سوره های پایانی جزء ۳۰ کلام‌الله مجید را داشته باشند.

وی، آخرین مهلت نام‌نویسی در این دوره آموزشی را روز هشتم شهریورماه سال جاری اعلام کرد و افزود: آغاز این دوره از نهم شهریور و تا مهر ماه ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور بانوان یادآور شد: کلاس‌ها به صورت مجازی با ظرفیت ۷ تا ۸ نفر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی در این دوره با پرداخت مبلغ شهریه مصوب هفتاد هزار تومان در این دوره شرکت نمایند.

تقوا در پایان گفت:اساتید این دوره‌ قرآنی عطاءالله امیدواری در بخش آقایان و آسیه دهقان در بخش بانوان از اساتید مطرح آموزش قرآن کریم در سطح استان و کشور هستند.

انتهای پیام
captcha