اعلام آمادگی دفاتر زیارتی البرز برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی
کد خبر: 3993714
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

اعلام آمادگی دفاتر زیارتی البرز برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی

مدیرحج و زیارت البرز گفت: دفاتر زیارتی برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در البرز اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی دفاتر زیارتی البرز برای ثبت‌نام زائرین اربعین حسینی

محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هیچ‌گونه دستورالعمل رسمی از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی صادر نشده است و با توجه به شرایط موجود و فراگیری بیماری کرونا، منتظر تصمیمات ستاد مرکزی اربعین هستیم.

وی با بیان اینکه حج و زیارت استان به‌عنوان مسئول کمیته ثبت‌نام و اعزام و بیمه زائران و حمل و نقل ستاد اربعین حسینی را برعهده دارد، افزود: در این راستا دفاتر زیارتی در سطح استان برای ثبت‌نام زائران در سامانه سماح و مشارکت در امر راهپیمایی اربعین حسینی(ع) فعال خواهند شد که به محض اعلام از سوی مراجع رسمی کار ثبت‌نام را آغاز می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه زائران باید مانند سنوات گذشته تمام اطلاعات گذرنامه خود را در سامانه جامع سماح بارگذاری کنند، افزود: انتظار ما این است که در صورت برگزاری اربعین حسینی، اعزام زائران به‌صورت سازماندهی شده و با ثبت‌نام در سامانه سماح صورت گیرد و برای تسهیل در خروج و کاهش ترافیک خودروها در مسیرهای منتهی به مرز، زائران استان از سفرهای شخصی و انفرادی خودداری کنند.

مدیرکل حج و زیارت البرز گفت: در‌صدد هستیم که اعزام زائران به‌صورت شبه کاروانی باشد یعنی زائران اطلاعات کامل خود را در سامانه سماح اعم از زمان ورود به مرز و تعیین وسیله نقلیه وارد کنند تا اعزام کاروان با وسیله نقلیه عمومی باشد.

وی با تأکید بر اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری اربعین حسینی در نظر گرفته شده و در این راستا کمیته‌های ستاد اربعین تشکیل شده است، افزود: در صورت برگزار نشدن راهپیمایی اربعین حسینی برنامه‌های متنوع فرهنگی با همکاری صدا‌وسیما و تبلیغات اسلامی و موکب‌های اربعین در تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha