برگزاری دوره تربیت معلم تخصصی حفظ قرآن کریم در فارس
کد خبر: 3993466
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

برگزاری دوره تربیت معلم تخصصی حفظ قرآن کریم در فارس

دوره تربیت معلم تخصصی حفظ قرآن کریم ویژه بانوان به همت جمعی از مؤسسات قرآنی فارس نظیر ذکر جمیل، قرآن‌پژوهان اهل قلم، مدینةالنبی(ص) و منتظران ظهور گل نرگس در این استان در حال برگزاری است.

اعظم جاوید، مدیر مؤسسه قرآنی ذکر جمیل فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری دوره تربیت معلم تخصصی حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در این استان خبر داد و گفت: این دوره به همت جمعی از مؤسسات قرآنی فارس نظیر ذکر جمیل، قرآن‌پژوهان اهل قلم، مدینةالنبی(ص) و منتظران ظهور گل نرگس در این استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دوره مذکور به دلیل شرایط شویع کرونا به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود، گفت: ظرفیت این دوره 80 نفر بوده است که هزینه ثبت‌نام برای هر کسی هم 300 هزار تومان بوده است اما با حمایت اتحادیه تشکل‌های قرآنی این مبلغ به 200 هزار تومان کاهش یافته است.

جاوید با تصریح اینکه در این دوره از اساتید برتری استفاده شده است، گفت: در این دوره اساتیدی چون زهرا کسرائیان، داور کشوری، استاد تربیت معلم حفظ و مفاهيم؛ زهرا حسین‌پور، استاد قرائت، صوت و لحن و تجوید، رتبه برتر مسابقات ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور؛ خانم زارع خلیلی، مشاور و مدرس بخش روانشناسی دوره های تربیت معلم و خانم قانع، داور تربیت معلم روخوانی و روانخوانی با سابقه بیش از ۲۰ سال تدریس استفاده شده است.

این فعال قرآنی با بیان اینکه شرکت در این دوره دارای شرایط خاصی است، حافظ حداقل 10 جزء به بالا، داشتن حداقل 18 و حداکثر 50 سال سن، قبولی در آزمون حفظ ١٠ جز قرآن کریم (حد نصاب نمره قبولی ١۴از ٢٠)، قبولی در آزمون ترجمه و مفاهیم سطح ۴ و قبولی در آزمون قرائت قرآن کریم سطح ۴ (گرایش تدویر) را از جمله این شرایط برشمرد.

وی با ذکر این نکته این دوره ویژه افرادی برگزار می‌شود که فاقد گواهی نامه تربیت مربی حفظ قرآن هستند و سپس ادامه داد: این دوره از نیمه مردادماه سال جاری آغاز شده و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.

جاوید در پایان گفت: این دوره تحت نظر اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس برگزار می‌شود و در پایان نیز به افرادی که در آزمون پایان دوره پذیرفته شوند، از سوی اوقاف گواهینامه صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha