اهمیت شناخت فضای ذهن در جنگ رسانه‌ای / در تولید محتوا ضعیف عمل کردیم
کد خبر: 3993384
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

اهمیت شناخت فضای ذهن در جنگ رسانه‌ای / در تولید محتوا ضعیف عمل کردیم

جانشین فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینکه امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم، گفت: موازنه قدرت در حوزه رسانه به نفع کسی خواهد بود که فضای ذهن‌ها را خوب بشناسد.

به گزارش ایکنا از فارس، سیامک صادقی، جانشین فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز عصر دیروز، 5 شهریورماه در سومین گردهمایی مصون‌سازی فرهنگی این ناحیه از سپاه با اشاره به تلاش‎‌های دشمن در حوزه جنگ نرم گفت: امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم لذا موازنه قدرت در حوزه رسانه به نفع کسی خواهد بود که فضای ذهن‌ها را خوب بشناسد.

وی تشخیص به موقع و عمل به آن را یکی از مؤلفه‌های قدرت در حوزه رسانه برشمرد و افزود: امروز شبکه‌های اجتماعی با تشخیص به موقع و سریع، خوراک و محتوای رسانه خود را با گلوله‌های جادویی به مخاطبان خود تزریق می‌کنند.

صادقی از ضعف و انفعال در این حوزه انتقاد کرد و افزود: متأسفانه در بحث تولید محتوا بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم در صورتی که منابع انسانی بسیار قوی و متقنی در دست داریم و باید اندیشمندان اسلامی بیشتر در تولید محتوا فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به منصه ظهور برسانند. وقتی محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی نداریم، جوان امروز با یک کلیک در دنیایی از اطلاعات وارد و مورد اغفال دشمن قرار می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که فضای ذهن هر شخص باید کامل در اختیارش باشد، گفت: دشمن قدم به قدم فضای ذهن هر شخص را تسخیر و شخص را مطیع امر خود می‌کند.

صادقی در پایان با انتقاد از غفلت مسئولان در حوزه تولید لباس اظهار کرد: متأسفانه در این حوزه، شاهد انواع مدهای غربی در نوع پوشش جوانان هستیم که مسئولان امر در حوزه تولید لباس نه تنها خواب بلکه عمداً در تولید داخلی و بعضاً با ورود تولیدات خارجی عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام
captcha