تداوم «سه‌شنبه‌های تکریم» در چهارمحال‌وبختیاری با محوریت مادران شهدا
کد خبر: 3993009
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
مظاهری خبر داد:

تداوم «سه‌شنبه‌های تکریم» در چهارمحال‌وبختیاری با محوریت مادران شهدا

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری گفت: به منظور جریان‌سازی فرهنگی و پاسداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فصل دوم طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با عنوان «شکوه مادری» و تجلیل از مادران شهدا و نخبگان مسجدی در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به تداوم اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در استان‌، اظهار کرد: به منظور جریان‌سازی فرهنگی و پاسداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فصل دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با عنوان «شکوه مادری» و تجلیل از مادران شهدا و نخبگان مسجدی در سال 1400 برگزار می‌شود.

مظاهری افزود: بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه‌های فرهنگی هنری در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، یکی از مؤثرترین برنامه‌های ترویجی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی با تصریح اینکه همه ما مرهون و مدیون خون شهدا هستیم، افزود: مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از ابتدای اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم از تابستان سال گذشته تاپایان این سال، بیش از 2680 برنامه دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن و نخبگان مسجدی داشتند که در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رساندند.

مظاهری با بیان اینکه از تمام ظرفیت دستگاه‌های مسئول در اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم استفاده خواهد شد، افزود: با مطرح ساختن این طرح در کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، تلاش خواهد شد که تمامی دستگاه‌ها با الگوبرداری از این طرح در تکریم شهدا و خانواده معظم ایشان کوشا باشند. 

وی افزود: مقرر شده است که در فصل دوم از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم علاوه بر تجلیل از مادران معظم شهدا در قالب طرح شکوه مادری، مادرانی که فرزند شهید ندارند اما فرزندانی الگو تربیت کرده‌اند نیز تجلیل شوند؛ همچنین مادرانی که نسبت به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر فرزندآوری دغدغه داشتند و همچنین از مادران و بانوان فعال اجتماعی نیز تجلیل خواهد شد.

مظاهری گفت: همگی این اقدامات در طرح یادشده در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی و الگوسازی برای جوانان و نوجوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی صورت می‌گیرد؛ همچنین شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی و جذب نوجوانان و جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف طرح است.

آیین افتتاحیه طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در سال 1400 با حضور حجت‌الاسلام ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تیرماه 1400 با رونمایی از پوستر این طرح ملی در استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha