بینش عاشورایی فلسفه عمق ایمان در بین شیعیان است
کد خبر: 3992992
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

بینش عاشورایی فلسفه عمق ایمان در بین شیعیان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: بینش عاشورایی فلسفه عمق ایمان در بین شیعیان بوده و افرادی که ایمان فصلی دارند جزو این افراد محسوب نمی‌شوند.

رضازاده// بینش عاشورایی فلسفه عمق ایمان در بین شیعیان استحجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: بینش عاشورایی فلسفه عمق ایمان در بین شیعیان بوده و افرادی که ایمان فصلی دارند جزو این افراد محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های امام خمینی(ره) نیز بر مبنای نهضت حسینی شکل گرفته و باید همه ما پاسدار آرمان‌های انقلاب و محافظان پیام‌های نهضت حسینی باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ادامه داد: حماسه عاشورا بزرگترین حماسه تاریخ است که بر پایه ایمان استوار به خدا، عدالت و آزادی رقم خورده و آن چنان فراگیر شده که جهانیان به نهضت و قیام امام حسین(ع) سر تعظیم فرود آوردند.

ستوده اظهار کرد: امام حسین(ع) با نپذیرفتن ذلت سبب شد تا واقعه کربلا درس بزرگی برای همه انسانها در طول تاریخ باشد و مقابل یزیدیان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از جان و مال و ناموس خود گذشت.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم عاشورایی باشیم بهتر است تا بینش عاشورایی نیز در زندگی داشته باشیم تا قیام اباعبدالله الحسین(ع) در مدرسه، دانشگاه و حوزه تجلی پیدا کرده و برای همگان به یک فرهنگ نهادینه تبدیل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با اشاره به اثرات دعای ایمان‌داران نیز ادامه داد: مشکلات دلیل قطعی ارتباط با خداوند نیست و اگر ما خودمان را دین‌دار می‌دانیم بایستی دست به دعا برداشته و از خداوند بخواهیم تا گرهی از مشکلات مردم را بگشاید.

انتهای پیام
captcha