ملاک نمایندگان برای رأی اعتماد به وزرا / نتیجه عصر امروز مشخص می‌شود
کد خبر: 3992922
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷
ابراهیم عزیزی تشریح کرد؛

ملاک نمایندگان برای رأی اعتماد به وزرا / نتیجه عصر امروز مشخص می‌شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتیجه تأیید یا عدم اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت جدید تا عصر چهارشنبه مشخص خواهد شد، گفت: ملاک نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد کارنامه و برنامه است.

ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت جدید گفت: نتیجه تأیید یا عدم اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی تا عصر چهارشنبه، 3 شهریورماه مشخص خواهد شد.

وی افزود: ملاک نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دو مطلب است؛ کارنامه و برنامه یعنی برای بررسی تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی به کارنامه و برنامه آنان نگاه خواهیم کرد.

عزیزی تأکید کرد: معتقدیم مهم‌ترین مؤلفه‌ای که یک وزیر باید داشته باشد کارنامه مناسبت یعنی سابقه و تجربه خوب به اضافه برنامه یعنی دیدگاه و چارچوب‌هایی که بر تفکرش حاکم است. اساساً دو مؤلفه کارنامه و برنامه مهم‌ترین رکنی است که مجلس به آن توجه می‌کند و برمبنای آن وزرا رأی‌گیری خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به اینکه برخی اقدامات و نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌هایی درباره بعضی از وزرای پیشنهادی مبنی بر عدم صلاحیت آنان در پست پیشنهادی مطرح می‌شود، نظر مجلس در این رابطه چیست، گفت: به‌هرحال مسائل حاشیه‌ای همیشه بوده است و هیچ‌گاه نمی‌توانیم بگوییم که حاشیه وجود نداشته است.

وی ادامه داد: همیشه برای اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس، دیدگاه‌ها متفاوت و نقطه‌نظرات فراوان بوده است و تضارب‌آرا وجود دارد اما اصولاً مجلس محل بحث و ارائه نظرات گوناگون است و افراد متعدد بر روی موضوعات مختلف دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند تا نتیجه مناسبی هم از تصمیمات و گفته‌های آنان گرفته شود لذا از این جهت هیچ مشکلی ندارد و نمی‌توان مجلس را در این قضایا منع کرد که چرا افراد نقطه نظرات مختلف دارند.

عزیزی در پایان اضافه کرد: آنچه مسلم است تبدیل به رأی خواهد شد و آنچه ملاک تصمیم و اجراست رأی است که از سوی نمایندگان داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha