افزایش همکاری‌ مؤسسات قرآنی عراق و قم
کد خبر: 3992797
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
در سفر رئیس اتحادیه قرآنی عراق به قم مطرح شد؛

افزایش همکاری‌ مؤسسات قرآنی عراق و قم

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان از سفر ناطق زرگانی، رئیس اتحادیه انجمن‌های قرآنی در عراق به قم خبر داد و بیان کرد: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک بین مؤسسات قرآنی عراق و قم به صورت مجازی و حضوری از سوی رئیس اتحادیه انجمن‌های قرآنی در عراق ارائه شد.

همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک بین موسسات قرآنی عراق و قمزهراسادات عامری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، از سفر ناطق زرگانی، رئیس اتحادیه انجمن‌های قرآنی در عراق به قم خبر داد و بیان کرد: این سفر در راستای آشنایی آن‌ها با روش‌های نوین قرآنی در حوزه تفسیر نهج‌البلاغه و قرآن کریم برای سنین کودکان تا بزرگسالان در مؤسسات قرآن و عترت قم صبح امروز، دوم شهریور ماه انجام شد.

وی تصریح کرد: الگوگیری از روش‌های تفسیر و آموزش قرآن کریم و اجرای آن‌ها در مؤسسات قرآنی عراق با بهره‌مند شدن از توانایی‌ها و ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی در قم از اهداف اصلی سفر آن‌ها بود.

عامری افزایش همکاری‌های بین دو اتحادیه را مورد توجه قرار داد و گفت: مؤسساتی همچون قرآن و نهج‌البلاغه، تدبر در کلام وحی، مرحوم کربلایی کاظم(ع)، آیات هدایت و موسسه رصدگر عمق آسمان از جمله مؤسسات حاضر در جلسه با رئیس اتحادیه انجمن‌های قرآنی در عراق بودند و به ارائه الگوها و روش‌های قرآنی خود پرداختند.

وی اظهار کرد: بعضی از این مؤسسات روش‌ها و الگوهای آموزش و تفسیر قرآن کریم را به زبان عربی ترجمه و در اختیار اتحادیه انجمن‌های قرآنی در عراق قرار دادند همچنین مؤسسه مرحوم کربلایی کاظم(ع) در راستای همکاری با آن‌ها، برگزاری کلاس‌های مجازی حفظ قرآن کریم را در دستور کار خویش قرار داده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم بیان کرد: در راستای افزایش تعاملات با کشور عراق نیز، مؤسسه قرآنی آیات هدایت ترجمه بسته‌های زبان‌آموزی قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان به زبان عربی و ارسال آن به کشور عراق را در دستور کار قرار داده است.

وی، ابراز رضایت و قدردانی رئیس اتحادیه انجمن‌های قرآنی در عراق را مورد توجه دانست و گفت: پس از ارائه الگوهای نوین تفسیر و آموزش مؤسسات قرآنی در قم پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک بین مؤسسات قرآنی عراق و قم به صورت مجازی و حضوری از سوی رئیس اتحادیه انجمن‌های قرآنی در عراق ارائه شد.

عامری در پایان تصریح کرد: تا پیش از سفر ایشان به قم نیز، برخی مؤسسات قرآن و عترت قم برنامه‌های مشترکی با کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق اجرا کردند و نتایج خوبی هم به همراه داشت و این تعاملات و قرار بر این شد تا همکاری‌ها به شکل گسترده‌تر و در قالب اردوهای زیارتی ـ آموزشی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha