رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در هیئات‌ مذهبی کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3992736
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در هیئات‌ مذهبی کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته هیئت‌های مذهبی استان بیش از ۹۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را در عزاداری دهه نخست محرم امسال رعایت کردند.

رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری، اظهار کرد: انسان در هر شرایطی باید تلاش کند مردم را به حقیقت، خیرخواهی و عدم ترس دعوت کند، کما اینکه حضرت زینب(س) نیز به این شکل عمل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از روز عاشورا علیرغم سختی‌هایی که متحمل شدند، واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) را به خوبی اطلاع رسانی کردند و خبرنگاران نیز می‌توانند در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه به این شکل عمل کنند.

وی در ادامه به عزاداری‌های دهه نخست ماه محرم در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردمی در قالب فعالیت 570 هیئت مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: علی‌رغم سختی‌های کرونا، مردم با نظارت مسئولان ارشد استانی و شهرستان‌ها، نماینده ولی‌فقیه در استان و حضور مسئولان بهداشتی پروتکل‌های بهداشتی را در عزاداری‌های محرم به درستی رعایت کردند.

افتخاری با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در همه شرایط، بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته هیئت‌های مذهبی استان بیش از 95 درصد پروتکل‌های بهداشتی را در عزاداری دهه نخست محرم امسال رعایت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در مرکز استان و برخی از ائمه جمعه و جماعات نیز بازدیدهایی از عزاداری هیئت‌های مذهبی در طول ماه محرم داشتند، گفت: بیش از 20 هزار ماسک علاوه بر ماسک‌های اهدایی علوم پزشکی، هلال احمر و بنیاد علوی در اختیار مردم و عزاداران قرار گرفت.

وی از سیاه پوش کردن شهرهای استان سخن به میان آورد و ادامه داد: اقلام و پوسترهایی نیز تهیه و در سطح شهرها نصب شد.

افتخاری، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، سیاه پوش کردن شهرها، همکاری در تهیه سیستم صوتی برای برخی از هیئت‌های مذهبی، پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان توسط هیئت‌ها، اعزام مبلغ، تهیه پارچه نوشته و پایه پرچم وغیره را از فعالیت‌های صورت گرفته در دهه نخست محرم امسال بیان کرد.

انتهای پیام
captcha