از آغاز فاز جدید شهید سلیمانی تا کشف 5 انبار احتکار کالای اساسی در شیراز
کد خبر: 3992653
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

از آغاز فاز جدید شهید سلیمانی تا کشف 5 انبار احتکار کالای اساسی در شیراز

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در تشریح آخرین فعالیت‌های این ناحیه از آغاز فاز جدید طرح ملی شهید سلیمانی با عنوان رزمایش پدافند زیستی ثارالله و همچنین کشف 5 انبار احتکار کالای اسیاسی در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، مجید علی‌پور، فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز امروز، اول شهریورماه در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین فعالیت‌های این ناحیه از سپاه پرداخت و گفت: همزمان با سراسر کشور فاز جدید طرح ملی شهید سلیمانی در فارس همزمان با پیک پنجم کرونا در ماه محرم با عنوان رزمایش پدافند زیستی ثارالله(ع) با هدف اطلاع‌رسانی و ایجاد حساسیت بیشتر در بین مردم نسبت به بیماری کرونا آغاز شده است.

وی با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا و شدت آن در پیک پنجم، افزود: در این رزمایش تیم‌های سازماندهی شده در قالب گروه‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی بر اصناف، بازاریان و ... تقسسم‌بندی شدند.

علی‌پور ادامه داد: همزمان با آغاز دهه دوم ماه محرم طرح پدافند زیستی ثارالله(ع) از حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، کاروان خودرویی با طی مسافت این حرم مطهر تا امامزاده ابراهیم(ع) به صورت کاروان خودرویی عزاداری امام حسین (ع) را اجرا کردند.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز تأکید کرد: بدین ترتیب هر حوزه، کاروان خود را در محله‌ها و خیابان‌های شهر شیراز حرکت داد و اعلام هشدار وضعیت کرونا از طریق بلندگو با هدف رعایت نکات بهداشتی داده شد.

وی در ادامه سخنان خود همچنین از کشف 5 انبار بزرگ احتکار کالای اساسی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در شیراز خبر داد و گفت: ارزش این کالاها بیش از 80 میلیارد تومان بوده است و همچنین بیش از 100 میلیون تومان کالای قاچاق کشف و با هماهنگی مقامات دستگاه قضایی اعمال قانون شد.

علی‌پور با بیان اینکه  برخی از برندهای خاص هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای انبارهایی هستند که خلاف ضوابط و مقرارات بوده و به سازمان صمت اعلام نشده است، افزود: این برندها خارج از سیستم توزیع نگه‌داری می‌شدند که به عنوان احتکار کالا تلقی می‌شوند.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز یادآور شد: عمده محصولات کشف شده کالاهای اساسی و مصرفی مردم است که باعث سودجویی عده‌ای از افراد شده بود.

وی، رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: شاهد هستیم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی روز به روز در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند و با تبلیغات وسیع مبنی بر تخفیف‌ها مردم را تشویق به خرید می‌کنند اما در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی، مشکلاتی متوجه اینگونه مکان‌ها است.

علی‌پور ادامه داد: اولین مشکل تخفیف‌های غیر واقعی است چراکه بعضی از فروشگاه‌ها با ثبت سفارش از تولیدکننده و با وزن در خواستی محصول تهیه می‌شود و وقتی در معرض فروش قرار می‌دهند قیمت واقعی با کیفیت و یا مشخصات محصول مطابقت ندارد بنابراین تخفیفات اعلامی واقعی نیست بنابراین فضای رقابتی کاذبی ایجاد می‌شود لذا لازم متولیان نظارتی اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

 فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با اشاره به همکاری نهادهای مختلف برای جلوگیری از فساد و تخلفات اقتصادی گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای نظارتی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی شاهد قطع دست درازی افراد سودجو از معیشت و سفره مردم باشیم.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم و موثر مردم در حل مشکلات و معظلات جامعه گفت: ستاد خبری 114 بسیج آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصادی است و هموطنان می‌توانند از طریق این شماره تلفن گزارشات خودشان را برای پیگیری اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha