تشکیل کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) در شورای شیراز
کد خبر: 3992237
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

تشکیل کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) در شورای شیراز

طبق مصوبه نخستین جلسه شورای ششم شهر شیراز، کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) به‌منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص این کلان‌شهر ذیل این شورا تشکیل شد.

به گزارش ایکنا از فارس، رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال 87 طی سفری که به شیراز و استان فارس داشتند، مدال افتخار سومین حرم اهل بیت(ع) را بر گردن این خطه نهادند و تأکید فرمودند که حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی محور فعالیت‌های فرهنگی شیراز و استان فارس باشد.

گرچه تاکنون برای تحقق منویات معظم‌له اقداماتی انجام شد اما هیچکدام تاکنون نتوانسته است در این زمینه حق مطلب را ادا کند و به غایت اصلی هدف این فرمایشات دست پیدا کند.

ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در حالی آغاز به کار کرد که در نخستین جلسه خود و بعد از معارفه تشکیل کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) را مصوب کرد تا بتواند گام‌های مؤثری برای تحقق منویات معظم‌له در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) داشته باشد.

تشکیل این کمیسیون را می‌توان گام مؤثری برای توسعه همه‌جانبه شیراز با محوریت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دانست تا بتوان با حمایت و پیشگامی آن اقدامات لازم را در این زمینه به سرانجام رساند و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شیراز قرار داد.

ریاست این کمیسیون به عهده رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر و رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس است که سال‌ها در عرصه فعالیت‌های مذهبی و همچنین عمرانی سابقه درخشانی دارد. از دیگر اعضای این کمیسیون می‌توان به علیرضا اسکندری، مهدی طاهری، افسانه خواست خدایی و سیدابراهیم حسینی از دیگر اعضای شورا اشاره کرد. همچنین مهدی شکوهی یکی از فعالان فرهنگی و مذهبی شیراز نیز به عنوان مشاور این کمیسیون انتخاب شده است.

بنا بود که در هفته جاری شرح وظایف این کمیسیون در جلسات شورا مصوب و به رسانه‌ها ابلاغ شود اما به دلیل اهمیت انتخاب و معارفه شهردار شیراز این کار به هفته آینده موکول شد.

انتهای پیام
captcha