فعالیت ادارات چهارمحال‌وبختیاری از سر گرفته می‌شود
کد خبر: 3992141
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
از فردا و با رعایت مصوبه دورکاری؛

فعالیت ادارات چهارمحال‌وبختیاری از سر گرفته می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه از فردا ادارات، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، بیان کرد: باتوجه به شرایط قرمز کرونایی در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری باید مصوبه دورکاری رعایت شود، در شرایط قرمز باید دو سوم کارکنان در دورکاری باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ۳۰ مردادماه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور اعضای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان آمار ابتلا به کرونا در استان هم‌چنان صعودی است و هنوز در پیک پنجم به قله نرسیده‌ایم، این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

مردانی افزود: برای عبور از پیک پنجم کرونا نیازمند بسیج همگانی و همکاری تمامی نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم، ائمه جمعه و جماعات برای حفظ سلامت مردم، کمک به کادر درمان و کاهش شیوع کرونا تصمیم گرفتند که نماز جمعه در شهرهای مختلف برگزار نشود که این اقدام قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه برای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حساسیت رعایت شود، عنوان کرد: باید تیم‌های نظارتی به جهت جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع و مراسم ترحیم نظارت‌ در هفته‌های پیش رو را تشدید کنند.

مردانی با اشاره به بسیج امکانات در مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: بیمارستان سیدالشهدا(ع) فارسان ظرفیتی برای پذیرش بیماران کرونایی نداشت، به همین دلیل با همکاری جمعیت هلال‌احمر یک بیمارستان صحرایی ۳۰ تختخوابی در این شهرستان دایر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) ۹۰ پرستار و کمک پرستار و همچنین مقداری تجهیزات برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد، همچنین نیروی انتظامی نیز تعدادی پرستار، پزشک و تجهیزات در اختیار به همین منظور به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد، مجمع خیرین نیز تعدادی دستگاه اکسیژن‌ساز به این مراکز درمانی اهدا کرد.

وی ادامه داد: بیمارستان پارسیان شهرکرد دو بخش با ۴۰ تخت را به بستری بیماران کرونایی در مرکز استان اختصاص داد، اما تاکنون هیچ پزشکی بیماری را به این بیمارستان ارجاع نداده است، مقرر شد در صورت امکان بیماران غیرکرونایی بیمارستان‌های هاجر و کاشانی با تعرفه دولتی در این بیمارستان پذیرش شوند، برای احداث بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی در چهارمحال و بختیاری از ارتش درخواست کمک شده است.

مردانی در ادامه با اشاره به اینکه از فردا ادارات، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، بیان کرد: باتوجه به شرایط قرمز کرونایی در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری باید مصوبه دورکاری رعایت شود، در شرایط قرمز باید دو سوم کارکنان در دورکاری باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه ممنوعیت و محدودیت‌های تردد تا پنجم شهریورماه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تمدید شد، گفت: نیروی انتظامی باید با قوت از ورود خودروهای غیربومی به استان جلوگیری کند و تمامی خودروهای غیربومی به مبدا عودت داده شود، می‌توان از ظرفیت نیروهای بسیجی در کنترل مبادی ورودی و خروجی استان استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شرایط قرمز کرونایی ممنوع است، یادآور شد: از اصناف و بازاریان خواهشمندیم در این شرایط همکاری لازم را با ستاد کرونا داشته باشند و اصنافی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضرورتی ندارد، هم‌چنان تعطیل باشد و بازار نیز از ساعت هشت شب تعطیل شود.

مردانی در پایان تأکید کرد: مراکز تفریحی، توریستی، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز هم‌چنان تعطیل باشند و شهرداران و دهیاران بر این مسئله نظارت کنند.

انتهای پیام
captcha