برگزاری همایش «رهروان زینبی» در 5 بقعه متبرکه البرز
کد خبر: 3991956
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

برگزاری همایش «رهروان زینبی» در 5 بقعه متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در شب و روز دوازدهم محرم همایش «رهروان زینبی» پنج بقعه متبرکه البرز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «رهروان زینبی» در 5 بقعه متبرکه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: چند سالی است همایش رهروان زینبی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: براین اساس در شب و روز دوازدهم محرم همایش رهروان زینبی در پنج بقعه متبرکه البرز برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: این مراسم در شب دوازدهم محرم در امامزادگان شاخص البرز ازجمله در آستان مقدس امامزاده محمد(ع)، امامزاده حسن(ع)، امامزاده طاهر(ع) با حضور بانوان از ساعت 17 با هماهنگی مرکز افق امامزاده محمد(ع) و هیئت فاطمیون رزمندگان غرب کرج برپا می‌شود.

حرکت نمادین قافله اسرای کربلا در البرز
دشتکی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه استانی در عصر دوازدهم محرم گفت: این مراسم همراه با حرکت قافله اسرای کربلا در مظلومیت این حرکت و در رساندن پیام این حرکت در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) مهرشهر با مشارکت هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: آئین رهروان زینبی از کانال‌ها و صفحه‌های رسمی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه استان به صورت مجازی پخش می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند بهره لازم را ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: ۱۴۰۰ سال قبل در کربلا قیام امام حسین(ع) رخ داد و این حرکت امام برای تمام نسل‌ها پیام‌هایی را به دنبال داشت که مختص زمان و مکان خاصی نیز، نبود.

دشتکی با بیان اینکه پیام‌رسان واقعی عاشورا کسی جز حضرت زینب(س) نبود، خاطرنشان کرد: ۸۴ زن و کودک این بانوی بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دادند.بانوان کشور ما نیز باید ایشان را الگوی خود قرار دهند، چراکه حضرت زینب(س) راه سعادت را به تمام بانوان و پیروان خود نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) اُسوه صبر و مقاومت هستند، اظهار کرد: کسانی که در همایش رهروان زینبی شرکت می‌کنند تیری بر قلب دشمنان می‌زند، چراکه امروز دشمن می‌خواهد بانوان ما را از فضای فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت جدا کند.

این مسئول با بیان اینکه اگر ما قطره‌ای از مصیبت‌های حضرت زینب(س) را داشته باشیم یقیناً قالب تهی می‌کنیم، تصریح کرد: این بانوی بزرگ هم چون کوهی در مقابل یزیدیان ایستاد و در این میان روضه اهل بیت(ع) معرفت و درسی برای همه، به خصوص بانوان دارد.

وی با بیان اینکه حرکت حضرت زینب(س) هدفمند بود و بانوان و دختران باید سیره زندگی، صبر و حیای حضرت زینب(س) را پیاده کنند و راه ایشان را ادامه دهند، خاطرنشان کرد: گریه برای اهل بیت(ع) در سیره این بانوی مکرمه هدفمند است، چراکه حرکت هدفمند، ولایت‌پذیری و ولایت مداری ایشان را نشان می‌دهد و امروز ما از کربلا درس ولایت‌پذیری را باید بیاموزیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز متذکر شد: تقویت ایمان، باور و اعتقاد بانوان و دختران و عفاف، حیا و استقامت در مقابل مشکلات جزئی از درس‌هایی است که ایشان به بانوان مسلمان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha