ضرورت رعایت موازین شرعی در مراکز ارائه خدمات سلامت
کد خبر: 3991577
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

ضرورت رعایت موازین شرعی در مراکز ارائه خدمات سلامت

در نشست مشترک ستاد مدیریت مقابله با کرونا و شورای انطباق و موازین شرعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت رعایت اصول انطباق و موازین شرعی در مراکز ارائه خدمات سلامت به خصوص پایگاه‌های واکسیناسیون تأکید شد.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست شورای انطباق و موازین شیرعی و ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 27 مردادماه در محل این دانشگاه برگزار شد.

علی توکلی، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بر رعایت حداکثری اصول انطباق و موازین شرعی در مراکز ارائه خدمات سلامت استان به ویژه پایگاه‌های واکسیناسیون و بخش‌های تازه راه‌اندازی شده تأکید کرد و گفت: باید حریم خصوصی دریافت‌کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی رعایت شود.

وی افزود: در اجرای فرآیند واکسیناسیون به عنوان اولویت کنونی مجموعه سلامت استان نیاز است این اصل مورد توجه جدی قرار گرفته و تا حد امکان، محل‌های تزریق واکسن برای بانوان و آقایان بر اساس شرایط هر مرکز تفکیک شود.

توکلی، توجه به رعایت مسائل اخلاقی و شرعی را یکی از ابعاد ارائه خدمات نظام سلامت در کشور دانست که در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر نیز با راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون و بخش‌های تازه راه‌اندازی شده مانند opat، لازم است اجرایی شود.

مشاور عالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: لازم است به نحوی برنامه‌ریزی شود تا با حفظ سرعت عمل ارائه خدمت و اجرای روند واکسیناسیون در استان، حریم دریافت‌کنندگان خدمت نیز حفظ شده و تمامی ابعاد موردنظر اعمال شود.

زهرا تابنده، مسئول امور انطباق و موازین شرعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه این نشست از انجام بازدیدهای دوره‌ای از مراکز تزریق واکسن در استان با هدف نظارت بر اجرای اصول انطباق خبر داد و افزود: تقویت روند اجرایی اصول انطباق در مراکز واکسیناسیون و محل‌های بستری دائم و موقت بیماران با مشارکت معاونت‌ها و واحدهای دانشگاه، از سیاست‌های مورد تاکید شورای انطباق دانشگاه است که با تاکید و توجه رئیس دانشگاه در حال پیگیری و اجرا است.

انتهای پیام
captcha