انتقاد دادستان شهرکرد از عادی‌انگاری شرایط کرونایی
کد خبر: 3991186
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

انتقاد دادستان شهرکرد از عادی‌انگاری شرایط کرونایی

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد گفت: باوجود شرایط بحرانی، اما هم‌چنان شاهد عادی‌انگاری مردم و تولید بیمار کرونایی هستیم، بسیاری از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و بدون ماسک در معابر و مکان‌های عمومی تردد می‌کنند و هیچ فردی نیز نمی‌تواند با این افراد برخورد کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، عبدالرضا علیمحمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد ۲۵ مردادماه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با تأکید بر اینکه شرایط شیوع ویروس کرونا در استان بسیار بحرانی است، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های بیمارستانی استان تکمیل شده است و دیگر تخت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی وجود ندارد، به‌علت کمبود تخت بستری و پزشک بسیاری از بیماران در صف دریافت خدمات درمانی هستند.

علیمحمدی افزود: باوجود شرایط بحرانی، اما هم‌چنان شاهد عادی‌انگاری مردم و تولید بیمار کرونایی هستیم، بسیاری از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و بدون ماسک در معابر و مکان‌های عمومی تردد می‌کنند و هیچ فردی نیز نمی‌تواند با این افراد برخورد کند.

وی با انتقاد از نقض پروتکل‌های بهداشتی در برخی از هیئت‌های عزاداری در سطح چهارمحال و بختیاری، گفت: برخی از هیئت‌های عزاداری در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی عملکرد بسیار مطلوبی داشتند، اما برخی از هیئت‌ها مراسم عزاداری خود را در فضای بسته برگزار کردند که باید با آن‌ها برخورد شود، همچنین شاهد دسته‌روی برخی از هیئت‌های عزاداری در سطح شهرها نیز هستیم.

علیمحمدی با تأکید بر اینکه با کمبود کیت آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری کرونا در استان مواجه هستیم، بیان کرد: نیروی انتظامی تمام توان خود را برای کنترل مبادی ورودی چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از ورود خودروی غیربومی به استان به‌کار بسته است، اما ترددهای داخل شهری کنترل نمی‌شود، متأسفانه سازمان صمت و اتاق اصناف در هفته‌های گذشته همکاری چندان خوبی در تعطیلی بازار و کاهش ساعت فعالیت آن نداشتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد تأکید کرد: در بیمارستان‌ها تخت خالی برای پذیرش بیماران وجود ندارد، در هفته‌های گذشته مراسمات شادی و عروسی با قوت برگزار شد، اکنون نیز آرامستان‌ها مملو از جمعیت است و کسی بر جلوگیری از برگزاری مراسمات ترحیم نظارت نمی‌‌کند.

انتهای پیام
captcha