امکانات دستگاه‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد
کد خبر: 3991170
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
استاندار چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد:

امکانات دستگاه‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌هایی مانند سازمان صمت، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، هلال‌احمر، مجمع خیران و مدیریت بحران در حال حاضر نیرو و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی را در اختیار دارند، دستگاه‌ها ملزم هستند این امکانات را برای مدیریت بیماری کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، ۲۵ مردادماه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور، اظهار کرد: مرگ روزانه حدود ۶۰۰ نفر بر اثر کرونا بسیار ناگوار است، اما برخی از افراد همچنان نسبت به هشدارها بی‌تفاوت هستند و حتی ساده‌ترین راه پیشگیری از بیماری را که همان رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است، مراعات نمی‌کنند.

استاندار افزود: در شرایط فعلی نباید به‌دنبال مقصر باشیم، باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها شرایط موجود را برای مردم تشریح کنیم تا مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ قرنطینه خانگی در این ایام اهتمام ویژه‌ای بورزند، در کشور یک اجماع کلی برای اعمال محدودیت‌های کرونایی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در اجرای این محدودیت‌ها موفق عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی، پزشک، فضای درمانی و کپسول اکسیژن در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌هایی مانند سازمان صمت، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، هلال‌احمر، مجمع خیران و مدیریت بحران در حال حاضر نیرو و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی را در اختیار دارند، این امکانات در قالب یک لیست تهیه شود و دستگاه‌ها و ارگان‌ها ملزم هستند این امکانات را برای مدیریت بیماری کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

عباسی ادامه داد: مراکز درمانی سپاه، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و بخش خصوصی برای پذیرش و ارائه خدمات به بیماران کرونایی به‌کار گرفته شود، همچنین برای جبران کمبود نیروی پرستاری نیز فراخوانی توسط دانشگاه علوم پزشکی و سپاه اعلام شود، همچنین اگر افراد کپسول اکسیژن مازاد دارند به‌صورت امانت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید تمام توان خود را برای کاهش تعداد بیماران و جلوگیری از انتشار ویروس به‌کار بگیریم، ادامه داد: مردم باید هشدارها را جدی بگیرند، در غیر این صورت شرایط در آینده اصلا قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

وی در پایان با انتقاد از شلوغی آرامستان‌ها در ایام کرونا، گفت: هر مکانی یک متولی دارد و آن متولی باید پاسخگوی تخلفات در آن حوزه باشد، اگر آن متولی در انجام وظایف محوله کم‌کاری می‌کند باید برخورد لازم صورت بگیرد، فرمانداران کم‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی در هر شهرستان را گزارش کنند.

انتهای پیام
captcha