رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی استان کرمان
کد خبر: 3991119
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی استان کرمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد: در کل استان کرمان از ۱۲۰۰ هیئت، روزی ۲۷۰ تا ۲۸۰ بازرسی انجام شده است و آمار‌ها نشان می‌دهد که هیئت‌ها حدود ۷۰ درصد دستورالعمل‌ها را رعایت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان در جلسه‌ای با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و امامان محله رفسنجان، بیان کرد: اکنون در شرایط خاص کرونایی قرار داریم و از سویی هیئت‌ها باید با مدل کرونا تطبیق داده شوند. بنابراین باید تلاش کنیم آنقدر خودمان به خودمان تذکر بدهیم که نیاز نباشد کسی به ما تذکر بدهد.

 حقانی با بیان اینکه جلسات باید در فضای باز انجام شود مگر اینکه ارتفاع سقف بیش از 8 متر باشد، اظهار کرد: براساس بازرسی‌های انجام شده 98درصد هیئت‌ها بیرون هستند.

وی ادامه داد: در پنج روز نخست ماه محرم تاکنون 1500 بازرسی انجام شده است و وضعیت را طبق پروتکل‌های اعلام شده از ستاد ملی کرونا بررسی کرده‌اند و در کل استان در بین 1200 هیئت، روزی 270 تا 280 بازرسی انجام شده است. یعنی هر هیئت 2 تا 3 بار مورد بازدید قرار گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان تصریح کرد: در حالی که میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان به زیر 58 درصد رسیده است اما آمارها نشان می‌دهد که هیئت‌ها حدود 70 درصد دستورالعمل‌ها را رعایت کرده‌اند.

حقانی افزود: باید تمهیدات لازم برای روز عاشورا اندیشیده شود و مواسات و همدلی را به‌صورت رزمایشی غیر حضوری در بین هیئت‌های مذهبی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha