بازدید دادستان کرمان از اصناف و هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3991034
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

بازدید دادستان کرمان از اصناف و هیئت‌های مذهبی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مراکز، اصناف و هیئت‌های مذهبی این شهر بازدید کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امروز 25 مردادماه با همراهی معاون دادستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مراکز، اصناف و هیئت‌های مذهبی این شهر بازدید کرد.

سالاری در حاشیه این بازدید گفت: به دلیل دغدغه مردم در رابطه با شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، بررسی‌های ابعاد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت مستمر و سرزده و در قالب بازدیدهای محسوس و غیرمحسوس انجام می‌شود.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را خط مقدم تأمین سلامت عمومی دانست و تأکید کرد:  در این بازدید سه ساعته 7 واحد صنفی پلمب شد  و به تعدادی از واحدهای صنفی جهت رفع نقص‌های موجود تذکر داده شد که در صورت عدم اقدام پلمب خواهند شد.

سالاری ادامه داد: در بازدید بررسی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا، بازدیدهای متعددی از واحدهای عرضه مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌ها، میوه فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها، فست فودها، هیئت‌های مذهبی و سایر واحدهای صنفی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مفاد رعایت بهداشت به حاکمیت و الزام‌های تعیین شده از سوی حاکمیت بستگی دارد، تصریح کرد: حاکمیت به منظور پیشگیری از انتشار ویروس و فراگیر شدن بیماری‌ها الزامات بهداشتی را در شرایط مختلف تعیین می‌کنند و تمامی اقشار جامعه باید نسبت به رعایت این مفاد توجه لازم را داشته باشند.

سالاری با اشاره به مفاد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی اظهار کرد: براساس این ماده قانونی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند، به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد و مبنای تصمیم‌گیری در این زمینه‌ها، تشخیص مراجع مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام
captcha