چهارمحال‌وبختیاری؛ میزبان جشنواره ملی «عاشورائیان، آیینه‌داران آفتاب»
کد خبر: 3990848
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

چهارمحال‌وبختیاری؛ میزبان جشنواره ملی «عاشورائیان، آیینه‌داران آفتاب»

نخستین دوره جشنواره ملی «عاشورائیان، آیینه‌داران آفتاب» ویژه کارکنان آموزش و پرورش استثنایی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور به میزبانی اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

خداکرم حیدری، رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام این خبر که جشنواره «عاشورائیان، آیینه‌داران آفتاب» به صورت کشوری و به میزبانی استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره در ۲۱ رشته ویژه کارکنان و ۲۲ رشته ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از 19 مرداد ماه آغاز شده و تا 17 مهر 1400 ادامه دارد.

حیدری ادامه داد: فرهنگیان شاغل در آموزش‌وپرورش استثنایی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، مقتل‌خوانی عاشورا، دلنوشته، قصه‌نویسی، قصه‌گویی، شعر، سرود، تصویرگری و نمایش، فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، موشن‌گرافی،عکس، خط، پوستر، اینفوگرافی و نیز مداحی، ویژه دانش‌آموزان با آسیب دیدگی بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی با هوش بهرعادی و در دوره متوسطه اول و دوم طبق دستورالعمل ارسالی به استان‌ها تهیه و به دبیرخانه جشنواره در استان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: آثار رسیده به دبیرخانه ارزیابی خواهند شد و در روز سوم آبان 1400 همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل خواهد شد.

حیدری در خصوص محورهای جشنواره، بیان کرد: در بخش فرهنگیان، ارسال مقالات با موضوعات آثار بصیرت حسینی در زندگی امروزی، ارتباط شهادت و عزت از نگاه قرآن و روایات و مقام صبر در مکتب عاشورا فراخوان شده‌اند؛ دربخش فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز مقالات با موضوع مقتل‌خوانی عاشورا، آثار ادبی و هنری در خصوص محرم و اربعین دلنوشته، قصه‌نویسی و قصه‌گویی، شعر و سرود و غیره از محورهای جشنواره هستند. همچنین در بخش هنرهای آوایی آثار مداحی ویژه دانش‌آموزان پسر متوسطه اول و دوم با آسیب‌های جسمی، حرکتی و آسیب بینایی فراخوان شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: نخستین دوره جشنواره «عاشورائیان، آیینه‌داران آفتاب» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در مهلت تعیین شده در شبکه شاد به نشانی chbashoraeian@ و یا به پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی chb.seo@chmail.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha