رسانه انقلابی؛ هدایتگر جامعه به سمت اخلاق
کد خبر: 3990296
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

رسانه انقلابی؛ هدایتگر جامعه به سمت اخلاق

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: رسانه‌های استان باید محاکم باشند نه مدافع، چراکه رسانه انقلابی می‌تواند هدایتگر جامعه به سمت اخلاق و روشنگری باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، ۲۱ مردادماه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران استان افراد سخت‌کوشی هستند و دستمزد و حقوق بسیار ناچیزی دریافت می‌کنند و این موضوع قابل تأمل است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های استان کردستان نیازمند تقویت هستند، افزود: ایجاد امنیت برای رسانه‌های استان ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خبرنگاران استان را نجیب، دلسوز، مردمی و مظلوم خواند و بیان کرد: رسانه‌های استان برای تأثیرگذاری بیشتر نیازمند تقویت بنیه مالی و فضای فیزیکی هستند.

وی، صداقت، امانت‌داری، امیدبخشی، مثبت گرایی، آرامش‌بخشی، وحدت‌گرایی، انصاف، عالمانه وارد شدن به مطالب و حریت را از ارکان مهم و اثرگذار در تقویت رسانه‌های استان دانست.

رسانه انقلابی؛ هدایتگر جامعه به سمت اخلاق

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: تلاش خبرنگاران که با کمترین امکانات در حوزه جنگ نرم حضور می‌یابند، قابل تقدیر است. جنگ نرم و هدف دشمن یک واقعیت و دشمن به دنبال مهندسی فرهنگ جامعه و تسلط بر آن است و این جنگ سختی به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: رسانه‌های استان در این عرصه باید محاکم باشند نه مدافع، چراکه رسانه انقلابی می‌تواند هدایتگر جامعه به سمت اخلاق و روشنگری باشد.

وی رسانه‌ها را پل ارتباطی مردم و مسئولان ذکر و بیان کرد: رسانه‌ها باید جهت‌دهنده افکار عمومی و مایه تقویت قدرت ملی باشند. همگرایی عمومی، پویایی و فهم و کارکرد اجتماعی از مؤلفه‌های اصلی رسانه است و مطالبات ما از رسانه‌ها تقویت قدرت نرم ملی و ترویج ارزش‌های انقلاب برای نسل آینده است.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها باید فایلی دائمی تحت عنوان ترویج معروفات و نهی از منکرات باز کرده و برای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند. رسانه‌ها باید با تقویت بنیه خانواده‌ها با به‌کارگیری متن‌های ادبی زیبا در خانواده‌ها اثرگذار باشند و خشونت و بداخلاقی را در جامعه کاهش دهند.

وی حمایت از زنان و جوانان و برجسته‌سازی الگوهای جامعه را از دیگر وظایف اصلی رسانه‌ها ذکر کرد و افزود: برخی مسائل مطرح شده در رسانه‌ها در خور شأن استان نیست.

رسانه در استان کردستان نیازمند جراحی است

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا و سیما کردستان در ادامه این مراسم، اظهار کرد: در استان کردستان باید در فضای رسانه‌ای دغدغه‌مند باشیم؛ رسانه در استان نیازمند جراحی است. جنگ نرم دشمن کاملاً هوشمندانه است و از هر تاکتیکی برای پیروز شدن بهره می‌گیرد.

مدیرکل صدا و سیما کردستان بیان کرد: دشمن تاکتیک و تکنیک‌های خود را در یک راه مشخص برای رسیدن به اهداف خود به کار می‌گیرد و در این زمینه رسانه رکن رکین مقابله با جنگ نرم است.

وی یادآور شد: جنگ نرم از ناحیه دشمن شامل کاشت، داشت و برداشت بوده و طی آن بذر ناامیدی را در جامعه کاشته و در نهایت دشمنی را برداشت می‌کند.

انتهای پیام
captcha