آیین اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند هرمزگانی برگزار شد
کد خبر: 3990120
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

آیین اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند هرمزگانی برگزار شد

آیین اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان با مشارکت امور شعب بانک ملی استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، آئین اهدای تبلت به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، صبح امروز، 20 مردادماه، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل کمیته امداد و مدیر امور شعب بانک ملی استان برگزار شد.

ایرج بیت‌اللهی، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این آیین، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا، همه شئونات فردی و انسانی جوامع بشریت را تحت شعاع قرار داد و یکی از حوزه‌هایی که به شدت مورد تغییر و دگرگونی قرار گرفت، حوزه آموزش بود.

وی افزود: در این شرایط سخت که هیچ‌گونه آموزش قبلی وجود نداشت، معلمان با اتکا به توانمندی فردی و به‌کارگیری وسایل و امکانات شخصی، مسیر خطیر و مهم آموزش و پرورش دانش‌آموزان کشور را به پیش بردند. همراهی دستگاه‌های دیگر در قالب مسئولیت اجتماعی برای کاهش معضلات و مسائل موجود و رعایت عدالت اجتماعی در مسیر آموزش تمامی دانش‌آموزان مستعد، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای درخشان برای توسعه این استان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی ( ره) استان علاوه بر تهیه اقلام آموزشی، لوازم‌التحریر و پوشاک دانش‌آموزان و کمک‌های نقدی و غیر نقدی، بیش از هزار دستگاه تلفن هوشمند به دانش‌آموزان نیازمند اهداء کرده که قابل‌تقدیر است.

هیچ دانش‌آموز نیازمندی نباید از تحصیل محروم شود

بیت‌اللهی خاطرنشان کرد: با همراهی خوب دستگاه‌ها و همت بلند معلمان استان هرمزگان و همچنین ایجاد عدالت آموزشی با راه‌اندازی برنامه شاد که منجر به آموزش برابر در کشور شد، آموزش و پرورش استان هرمزگان توانست برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان، هم در درصد قبولی و هم میانگین نمرات کتبی دروس امتحان نهائی پایه دوازدهم، بالاتر از میانگین کشوری قرار گیرد و رتبه 19 کشور را از آن خود کند.

جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان نیز بیان کرد: اگر بخواهیم زنجیره فقر قطع شود باید مسیر را برای  کسب کرسی‌های دانشگاهی توسط دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند هموار کنیم. هیچ دانش‌آموز کم‌توان مالی نباید از تحصیل محروم شود و توجه به امر آموزش این دانش‌آموزان مستعد در دستور کار و اولویت فعالیت‌های کمیته امداد قرار داد.

وی در پایان ضمن تقدیر از فداکاری همه فرهنگیان در دوران سخت کرونا، خواستار ترویج و فرهنگ‌سازی بیش از پیش در امور انفاق، ایثار و حوزه مسئولیت اجتماعی در جامعه و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شد.

همراهی نهادها با آموزش و پروش، مسیر تحصیل دانش‌آموزان را هموار می‌کند

عبدالله آبسواران، مدیر امور شعب بانک ملی استان هرمزگان نیز در این آیین، عنوان کرد: یکی از مواردی که در شیوع بیماری کرونا بیش از پیش باید مورد حمایت قرار گیرد، مقوله تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است. همه جامعه شاهد ایثارگری و از خود گذشتگی معلمان در زمان کرونا بودیم که با تمام مشکلات و نبود بسیاری از بسترهای لازم، شاهد تداوم امر مهم آموزش و پرورش در کشور بودیم.

وی افزود: همراهی دستگاه‌ها و نهادها با آموزش و پروش می‌تواند مسیر تحصیل آینده‌سازان جامعه را زیباتر و هموارتر سازد و بانک ملی نیز در راستای مسئولیت اجتماعی، وظیفه خود می‌داند در راستای توسعه پایدار و تربیت نیروی انسانی کارآمد، همراه و همیار آموزش و پرورش باشد.

مدیر امور شعب بانک ملی استان هرمزگان یادآور شد: امروز 50 دستگاه تلفن و تبلت هوشمند به دانش‌آموزان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از طرف بانک ملی ایران اهداء می‌شود و قبلاً نیز در ساخت 3 مدرسه در استان مشارکت داشتیم. امور شعب بانک ملی استان هرمزگان نیز با پیگیری‌های متعدد به دنبال هموار کردن مسیر برای مشارکت بیش از پیش در مسیر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان است.

انتهای پیام
captcha