ممنوعیت فعالیت هیئت‌های مذهبی غیر مجاز در ماکو
کد خبر: 3990032
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

ممنوعیت فعالیت هیئت‌های مذهبی غیر مجاز در ماکو

فرماندار ماکو گفت: فعالیت هیئت‌های مذهبی و عزاداری غیر مجاز در ایام محرم ممنوع بوده و به جرم تهدید علیه سلامت عمومی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ارسالی امروز ا ممنوعیت فعالیت هیئت‌های مذهبی و عزاداری غیر مجاز در ایام محرم   به گزارش ایکنا از آذربایجان‌‎غربی، علی محمدی ایروانلو، فرماندار ماکو، 20 مرداد ماه، در چهل و ششمین جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا، اظهار کرد: وضعیت شهرستان ماکو قرمز بوده و روز به روز حادتر می‌شود و بنابر گزارش دبیر ستاد تنها در عرض یک هفته 3 فوتی داشتیم.

وی افزود: افزایش بستری‌های بیمارستان یک علامت هشدار برای شهرستان ماکو بوده و هرچه سریعتر باید به این وضعیت، تدبیر اندیشیده شود که بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و نرخ ابتلا روزبه روز بالا رفته و روزانه 1 درصد نرخ ابتلای شهرستان در حال افزایش است.

فرماندار ماکو تصریح کرد: افزایش بستری‌های بیمارستان نشانگر وضعیت حاد و خطرناک شهرستان بوده و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بیش از پیش مهم است و قبل از شروع مراسم ماه محرم وارد موج جدید کرونا شده‌ایم که 50 درصد ظرفیت بیمارستان شهرستان پرشده و اگر رعایت نشود شهرستان جوابگوی بیماران کرونایی نخواهد بود.

وی ادامه داد: فعالیت هیئت‌های مذهبی و عزاداری غیر مجاز در ایام محرم ممنوع بوده و به جرم تهدید علیه سلامت عمومی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و با هیئت‌های مذهبی که از اداره تبلیغات اسلامی مجوز نداشته و نسبت به جانمایی داربست در خیابان‌ها و اقدام به بستن معابر عمومی کنند برخورد و داربست‌های فوق جمع‌آوری خواهند شد.

رحیم صمدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو و دبیر ستاد پیشگیری از کرونا در ماکو، در این جلسه اظهار کرد: وضعیت و آمار تعداد فوتی و بستری در هفته اخیر در شهرستان نگران ککنده بوده و افزایش گروه سنی جوان و افزایش تعداد موارد فوتی در موج اخیر ابراز نیازمند اتخاذ تصمیمات ویژه است.

وی افزود: در صورت عدم کنترل تجمعات باید منتظر تبعات آن و افزایش مراجعات بستری بیمارستان و متأسفانه افزایش فوتی در شهرستان باشیم.

صمدی در پایان بیان کرد: مسئولیت اجرایی پروتکل‌های ماه محرم  در تقسیم بندی دستگاه‌های 24 گانه بر عهده اداره تبلیغات اسلامی بوده که با همکاری ارگان‌های ذیربط می‌بایست نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha