ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات محرم
کد خبر: 3989960
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات محرم

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، گفت: اهمیت والای مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی از اوجب واجبات بوده و همه‌ عزاداران عزیز موظفند شرایط کرونایی را رعایت کنند.

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اردبیلی‌ها در برگزاری مراسمات محرم ۱۴۰۰مهدوی‌راد، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: اهمیت والای مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی از اوجب واجبات بوده و همه‌ عزاداران عزیز موظفند شرایط کرونایی را رعایت کرده و به ضرورت‌ها بسنده کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، تصریح کرد: از عموم همشهریان، هم استانی ها، حسینیان و ریش سفیدان محلات ششگانه درخواست می‌شود به منظور کاهش قربانیان این ویروس منحوس از خروج دسته جات و تجمعات طولانی پرهیز نمایند و مراسمات عزاداری را بصورت شبانه، در محوطه‌های باز و با رعایت دقیق مسائل بهداشتی اجرا نمایند.

وی افزود: انتشار بیماری هم از نظر شرعی و هم از نظر اخلاقی باعث مسئولیت و مشغولیت ذمه شده و فلسفه عزاداری نیز قطعا حفظ جان و کرامت مسلمانان و شیعیان است.

مهدوی‌راد، بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی(پرخطر) قرار دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک و پرتوکل‌های بهداشتی، گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.

وی با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون تصریح کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha