تدارک مدافعان سلامت فارس برای سوگواری ماه محرم
کد خبر: 3989827
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

تدارک مدافعان سلامت فارس برای سوگواری ماه محرم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از برگزاری سوگواره معنوی شهر ادب با شعار «باید تمام زندگی‌‌ام مثل او شود» در دانشگاه به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس امروز، 19 مردادماه گفت: ویژه برنامه‌‌های این نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ایام سوگواری سالار شهیدان با عنوان سوگواره معنوی شهر ادب و با شعار «باید تمام زندگی‌‌ام مثل او شود» ویژه دانشگاهیان و عموم مخاطبان به صورت مجازی و حضوری به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: با همکاری واحد امور تشکل‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، برنامه‌هایی مانند اهدای مدال افتخار خادمی حسینی ویژه نخبگان علمی فرهنگی، اجرای طرح خادمان حسینی در مراسم عزاداری هیئت‌الرضا(ع) ویژه تشکل‌ها، کرسی مجازی آزاداندیشی با موضوع برگزاری مراسم عزاداری محرم در ایام کرونا آری یا خیر، با همکاری باشگاه پرسشگران جوان برگزار می‌شود.

مقامی با اشاره به برگزاری «رویداد شتاب محرم» در ماه محرم افزود: با توجه به اهمیت مبحث استعدادیابی در سال‌های اخیر که به ایجاد رقابت سالم و ایده‌‌پردازی‌ می‌انجامد، این رویداد با هدف حمایت و اجرایی شدن ایده‌های فرهنگی مرتبط با محرم در کنار برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم ویژه دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

وی با اعلام برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری وبینار عاشوراپژوهی با در نظر گرفتن امتیاز فرهنگی ویژه اساتید اظهار کرد: به همت دفتر هم‌اندیشی اساتید، برنامه‌‌های دیگری همچون تولیدات چند رسانه‌ای با همکاری مرکز رسانه‌ای سینا و نیز حضور اساتید در هیئت ‌الرضا(ع) در حال پیگیری و انجام است.

مقامی در ادامه به برپایی موکب دانشجویان غیر ایرانی با همکاری دانشجویان هیئت الرضا(ع)، اجرای رادیو محرم ویژه این دانشجویان با همکاری دانشجویان در مرکز رسانه سینا نهاد رهبری و همچنین برپایی گردهمایی مجازی با موضوع «سبک زندگی حسینی(ع)» ویژه دانشجویان خارجی را دیگر برنامه‌های ویژه این ایام برشمرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تقارن آغاز سال قمری با ایام ماه محرم بیان کرد: امسال نهاد رهبری با نگاهی متفاوت به این ایام، فضاسازی هیئت کارکنان دانشگاه را انجام داد تا شعار «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود» تمام زوایای زندگی شخصی و اجتماعی کارکنان را در برگیرد.

وی از ایجاد صندلی پیرغلامان حسینی در هیئت کارکنان دانشگاه که هر روز صبح ساعت از 7:20 تا 8 صبح با قرائت زیارت عاشورا و بیان کوتاه کراماتی از امام حسین(ع)، مداحی و سینه‌زنی در فضای باز مسجدالزهرا(س) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود به عنوان دیگر برنامه‌های ویژه این ایام اشاره کرد.

مقامی گفت: برگزاری دوره ضمن خدمت با موضوع «باید تمام زندگی‌‌ام مثل او شود» همراه با امتیاز آموزشی ویژه کارکنان و مدیران و مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارکنان نیز از دیگر برنامه‌های محرم امسال است که به همت واحد امور کارکنان انجام می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به برنامه ‌های مرکز مددکاری و تبلیغ دینی در ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) افزود: برگزاری مراسم سنج و دمام در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان نمازی، دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت و تغذیه و دانشکده دندان‌پزشکی بخشی از برنامه‌‌های این مرکز است.

وی همچنین با اعلام ویژه برنامه «هر خانه یک روضه» بیان کرد: در این راستا اعزام مبلغ و وسایل برپایی روضه در منزل به صورت صلواتی و خصوصی در ماه محرم به همت مرکز مددکاری و تبلیغ دینی نهاد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ویژه اساتید، کارکنان، دانشجویان و خانواده‌های همکاران در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود.

مقامی به آماده‌سازی محتوا به کمک روحانیون و مبلغه ‌ها اشاره کرد و گفت: تولیدات مجازی مرتبط با شعار سوگواره، برگزاری مسابقه کتابخوانی و حضور فعال روحانیون و مبلغه‌ها در دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها و بیمارستان‌ها، در قالب برگزاری نماز و یا سرکشی از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ست.

انتهای پیام
captcha