اعلام برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در دهه اول محرم
کد خبر: 3989590
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

اعلام برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در دهه اول محرم

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برنامه‌های این حرم مطهر را در دهه اول ماه محرم اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 18 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به تشریح برنامه‌های این حرم مطهر در دهه اول محرم پرداخت.

 وی افزود: مراسم سوگواری دهه اول محرم، از ۱۸ تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر(شب‌های تاسوعا و عاشورا) و حجج اسلام و المسلمین محمودی، جاوید، فرهنگی و بدیعی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع)، حجج اسلام فاطمی امجد و احمدی و برادران؛ یقطین، روستا، موسوی‌نژاد، علیزاده، نوروزی، آسیابانی، نائل، رودکی، فتح‌اللهی، خائف‌پناه، شریف‌زاده و عبدالرحیم‌زادگان در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

سلامی با بیان اینکه مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا هر روز صبح از ساعت ۶ تا ۷:۳۰ همراه با صرف صبحانه با همکاری هیئت جمعیت اتحاد حسینی برگزار خواهد شد، گفت: مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۰ صبح با حضور هیئات مذهبی در صحن حرم مطهر برگزار و در ادامه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، برادران حاج خلیل نگهبان و محمدپور، مرثیه‌سرایی می‌کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) اظهار کرد: در روز جمعه، ۲۲ مرداد از ساعت ۸:۳۰ صبح ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی و یکشنبه ۲۴ مرداد برنامه احلی من‌العسل به مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ختم قرآن کریم، هدیه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان با عنوان «من تلاوت قرآن را دوست دارم» در محرم و صفر امسال برگزار می‌شود، گفت: برپایی محافل انس با قرآن کریم، اجرای ویژه برنامه‌های کودکانه، برپایی نمایشگاه در صحن حضرت معصومه(س)، اجرای برنامه معرفت زیارت و برنامه خدمت کریمانه با موضوع تجلیل از خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های دهه اول محرم الحرام در سومین حرم اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام
captcha