فارس به استقبال محرم می‌رود / تدارک ویژه هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3989378
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

فارس به استقبال محرم می‌رود / تدارک ویژه هیئت‌های مذهبی

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، برنامه‌ریزی‌های ویژه و گسترده‌ای از سوی هیئت‌های مذهبی استان فارس و همچنین نهادها و دستگاه‌های مختلف منطبق بر دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اولویت حفظ سلامت مردم تدارک دیده شده است.

به گزارش ایکنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، برنامه‌ریزی‌های ویژه و گسترده‌ای از سوی هیئت‌های مذهبی استان فارس و همچنین نهادها و دستگاه‌های مختلف منطبق بر دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اولویت حفظ سلامت مردم تدارک دیده شده است.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: تمام مجموعه‌های مذهبی استان فارس در حال تدارک دیدن برای ماه محرم هستند که مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند.

وی از شهرداری‌های استان درخواست کرد تا مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا فضاهای روباز و پارک‌ها را برای اجرای مراسم سوگواری در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهند و ادامه داد: همچنین شهرداری‌ها اهتمام ویژه‌ای نسبت به سیاهپوش کردن اماکن شهری داشته باشند.

محمدیان همچنین از خبرنگاران نیز درخواست کرد تا در پوشش این مراسم، حمایت‌های لازم را از مجموعه‌های مذهبی داشته باشند و سپس افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که طی یکسال و نیم گذشته علی‌رغم اینکه مراسم‌ متعددی از سوی هیئت‌های مذهبی اجرا شده است اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظم خوبی که هیئت‌ها دارند، هیچ گزارشی مبنی بر همه‌گیری کرونا در یک مراسم مذهبی نداشتیم لذا امسال هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اولویت سلامت مردم شاهد برپایی باشکوه جلسات عزاداری خواهیم بود.

بنا بر این گزارش، همچنین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای از سوی سازمان تبلیغات اسلامی فارس برای اعزام مبلغ دینی، حوزه‌های علمیه و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه برای ایام محرم و صفر انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی سوگواری‌ها در بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایا اشاره کرد.

طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا پخش نذورات مردمی در ماه محرم و صفر امسال نیز باید به صورت خشک انجام شود و از برپایی ایستگاه‌های صلواتی که موجب ایجاد ازدحام جمعیت می‌شود، باید خودداری کرد.

انتهای پیام
captcha