چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد / تشدید نظارت‌های کرونایی
کد خبر: 3989171
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد / تشدید نظارت‌های کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری قرمز شده‌اند، گفت: در برخی شهرستان‌ها مانند شهرکرد، بروجن و فارسان به‌علت بالا بودن شاخص ریسک و افزایش چشمگیر موارد ابتلا، وضعیت رنگ‌بندی قرمز تیره است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 17 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: براساس جدیدترین نقشه کرونایی کشور، از روز گذشته حدود ۳۳۶ شهر و شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر نارنجی و ۲۸ شهر در کشور در وضعیت زرد قرار دارند.

جزایری با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری قرمز شده‌اند، بیان ان کرد: در برخی شهرستان‌ها مانند شهرکرد، بروجن و فارسان به‌علت بالا بودن شاخص ریسک و افزایش چشمگیر موارد ابتلا، وضعیت رنگ‌بندی قرمز تیره است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های کرونایی در استان، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته ۵۵۰ مورد بازرسی از اماکن مختلف در استان صورت گرفت و در همین راستا، ۱۲۰ اخطار صادر و ۱۵ واحد صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض کرده بودند، پلمب شد و همچنین برای ۳۰ واحد متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل گردید.

جزایری با تأکید بر اینکه واکسیناسیون ۱۰ گروه شغلی در استان از تاریخ 7 مردادماه آغاز شد، بیان کرد: واکسیناسیون این گروه‌ها تکمیل و یا در حال تکمیل است و در حال حاضر نیز واکسیناسیون گروه سنی ۴۷ سال به بالا در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: پس از پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون گروه سنی ۴۷ سال به بالا، گروه سنی و شغلی جدید اعلام می‌شود؛ تاکنون ۱۶۰ هزار دوز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق شده و هم‌اکنون پوشش واکسیناسیون در این استان به ۱۹.۱ درصد رسیده است.

انتهای پیام
captcha