جلوگیری از تجمعات در اولویت کار مسئولان قرار گیرد
کد خبر: 3989043
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

جلوگیری از تجمعات در اولویت کار مسئولان قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر باید جلوگیری از برگزاری تجمعات در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد و نظارت‌ها نیز تشدید شود

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، ۱۶ مردادماه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور و در جمع اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد، اظهار کرد: تا روز سه‌شنبه هفته جاری تمامی مسائل و مشکلات مرتبط با مدیریت بیماری کرونا در استان احصا و سپس راهکارهای جدید برای کنترل شیوع بیماری و مدیریت آن نیز توسط اعضای ستاد ارائه شود.

عباسی با بیان اینکه برای مدیریت بیماری کرونا باید چند مسئله مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: یکی از مشکلات فعلی در مدیریت بیماری کرونا در مراکز درمانی کمبود نیروی انسانی است، می‌توان از بین فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری و رشته‌های مرتبط به‌صورت قراردادی نیرو جذب و در مراکز درمانی به‌کارگیری کنیم.

وی افزود: تلاش شود از نیروهای جوان برای به‌کارگیری در مراکز درمانی به جای بازنشستگان استفاده شود، همچنین در تبدیل وضعیت و استخدام پرنسل بهداشت و درمان، اولویت با نیروهای قراردادی باشد.

عباسی با تأکید بر اینکه اعتبار کافی برای پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان در نظر گرفته شود، عنوان کرد: همچنین باید اعتباری برای خرید تجهیزات و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شود.

استاندار با بیان اینکه شرایط شیوع و مدیریت بیماری کرونا در استان‌های کشور متفاوت است، گفت: ستاد ملی کرونا برای مدیریت هرچه بهتر کرونا در استان‌ها باید اختیارات ستادهای استانی را افزایش دهد تا مسئولان استانی به فراخور وضعیت نسبت به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره اینکه امکان ورود به پیک ششم کرونا در چهارمحال و بختیاری پس از پایان تعطیلات عاشورا و تاسوعا وجود دارد، تأکید کرد: عموما در ایام دهه محرم بسیاری از هم‌استانی‌های ساکن در سایر شهرهای کشور برای شرکت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا به استان باز می‌گردند، این مسئله باعث شکل‌گیری تجمعات خانوادگی و شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر باید جلوگیری از برگزاری تجمعات در اولویت مسئولان قرار بگیرد و نظارت‌ها نیز تشدید شود، دانشگاه علوم پزشکی یک پیش‌بینی دقیق از وضعیت استان در چند ماه آینده از نظر شیوع ویروس کرونا در جلسه آینده ستاد ملی کرونا ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha