ویژگی‌های مجلس عزای امام حسین(ع)
کد خبر: 3988970
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
نماینده ولی ‌فقیه در لرستان تشریح کرد:

ویژگی‌های مجلس عزای امام حسین(ع)

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تشریح ویژگی‌های محفل عزای امام حسین(ع)، گفت: مداح، روحانی و مسئولان هیئته‌ای مذهبی یا مردم، سه ضلع مثلث محفل عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را تشکیل می‌دهند.

ویژگی‌های مجلس عزای امام حسین(ع)به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، ۱۶ مرداد در گردهمایی هیئت‌های مذهبی و مداحان استان لرستان که در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد، اظهار کرد: امتیاز شیعه برخورداری از نعمت‌هایی مانند محرم است، چراکه محرم، پیوند زدن دل‌ها به حسین ابن علی(ع) و خاندان رسول خدا(ص) است.

وی با اشاره به اینکه محرم و عزاداری‌ها مردم را به دین و خدا نزدیک می‌کند، ادامه داد: تشکیل هیئت، در هیئت نشستن، روضه خواندن، نوحه‌خوانی و راه انداختن دسته‌های عزاداری از اموری است که باعث می‌شود مردم به دین، خدا و به ارزش‌ها تقرب پیدا کرده و از پلیدی‌ها و زشتی‌ها دور شوند چون امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر بودند.

شاهرخی افزود: امام حسین(ع) شهید راه فضیلت‌هاست و این عزاداری‌ها باید به سبک و سیاقی باشد که مردم را به دین و خدا نزدیک کند همان‌طور که در طول تاریخ به این شکل انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه انسان به تغذیه جسم و روح نیاز دارد، ادامه داد: اینکه بخواهیم هیئت را از جامعه منتفی کنیم شبیه این است که تغذیه جسمانی را از انسان بگیریم کمااینکه عزای حسین ابن علی(ع) که در آن محافل محبت اهل‌ بیت(ع) بر دل‌ها می‌نشیند غذای روح عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه با ابزار معنوی عاشورا توانستیم بر دشمن علیه کنیم به ویژگی‌های مجلس عزای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان ویژگی‌هایی دارد که دیگر مجالس آن را ندارند.

شاهرخی با یادآوری اینکه در مجلس عزای امام حسین(ع) روحانیون، مداح و مسئولان هیئت‍‌های مذهبی و مردم به‌عنوان سه ضلع اصلی حضور دارند و هر کدام وظیفه‌ای انجام می‌دهند، ادامه داد: مردم و مسئولان هیئت، هیئت را حفظ می‌کنند، روحانیت اخلاق و معنویت را در دل هیئت‌های مذهبی گسترش می‌دهد و مداحان هم هنرمندانه محتوای عزاداری را بر جان و دل‌ها می‌نشانند و عواطف پاک و زلال را به جوشش در می‌آوردند در کمتر تشکلی مثلث مردم و روحانیت و مداحان شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه اداره هیئت به‌گونه‌ای باشد که بعد از عاشورا آگاهی و معرفت اعضای هیئت بیشتر شده باشد، گفت: سبک عزاداری مردم لرستان در سطح کشور زبانزد خاص و عام است.

انتهای پیام
captcha