فعالیت ۳۱۰۰ مبلغ و هیئت مذهبی همزمان با ماه محرم در لرستان
کد خبر: 3988955
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

فعالیت ۳۱۰۰ مبلغ و هیئت مذهبی همزمان با ماه محرم در لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت دو هزار و 500 هیئت مذهبی و 600 مبلغ و مبلغه همزمان با ایام محرم در این استان، گفت: امسال هیچ هیئتی تعطیل نمی‌شود.

فعالیت ۵۱۰۰ مبلغ و هیئت مذهبی در لرستان / هیچ هیئتی در محرم تعطیل نمی‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، شنبه، ۱۶ مردادماه در گردهمایی هیئت‌های مذهبی و مداحان لرستان، اظهار کرد: امسال با فعالیت دو هزار 500 هیئت مذهبی و ۶۰۰ نفر از مبلغان و مبلغات، عزاداری و تبلیغ محرم شروع می‌شود.

وی از آغاز برگزاری مراسم ویژه چاووش‌خوانی و خبر دادن عزای سیدالشهدا خبر داد و گفت: سیاه‌پوشی و تبلیغات محیطی، از دیگر برنامه‌هایی است که در آستانه ماه محرم اجرایی می‌شود.

قدرتی با اشاره به اینکه امسال هیچ هیئتی تعطیل نمی‌شود، افزود: تمام جلسات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) ویژه بانوان و آقایان برگزار می‌شود و تمام هیئت‌های زنجیرزنی، به عزاداری می‌پردازند و استفاده از طبل و سنج نیز در مراسم ممنوع نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه دسته‌روی‌ها محله‌ای است و امسال تجمع هیئت‌ها را نداریم، گفت: امسال عزاداری‌ها در فضاهای باز با یک سوم و در فضاهای مسقف با یک چهارم جمعیت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha