در صورت صدور مجوز، امکان پذیرایی از زائران پیاده فراهم است
کد خبر: 3988839
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع):

در صورت صدور مجوز، امکان پذیرایی از زائران پیاده فراهم است

محمد رضایی با اشاره به اینکه هنوز مجوزی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کاروان‌های پیاده صادر نشده، گفت: در صورت صدور مجوز امکان پذیرایی و اسکان زائران فراهم است.

در صورت صدور مجوز، امکان پذیرایی از زائران پیاده فراهم استحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص وضعیت کاروان‌های پیاده در دهه پایانی ماه صفر در سال جاری بیان کرد: با توجه به اینکه طبق آخرین اعلام صورت گرفته از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز پیاده‌روی اربعین امکان صدور خواهد داشت، لذا در صورت اینکه این امکان برای زائران اربعین فراهم شود پیش‌بینی می‌شود که برای زائران پیاده دهه پایانی صفر نیز مجوز صادر شود.

وی افزود: طی دو سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا حضور زائران پیاده نیز کمرنگ شده بود، اما با این وجود شاهد حضور تعدادی کاروان زائر پیاده در ایام ولادت امام رضا(ع) و عید قربان بودیم که به آنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات ارائه شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: در صورت صدور مجوز این مجموعه و ایستگاه‌های صلواتی این آمادگی را دارند که به ارائه خدمات از جمله پذیرایی و اسکان بپردازند که بر این اساس از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه هنوز مجوزی برای زائران پیاده صادر نشده، بیان کرد: به محض صدور مجوز ثبت نام از کاروان‌های پیاده انجام و امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان فراهم خواهد شد.

اقامت در ایستگاه بین راهی نداریم

وی با اشاره به رعایت شرایط بهداشتی در دوران شیوع کرونا ابراز کرد: نظر به وضعیت موجود در مسیر راه نیز با توجه به اینکه در ایستگاه‌ها ظرفیت 500 تا 1000 نفر اسکان را داریم، اما اقامت در ایستگاه‌های بین راهی انجام نمی‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته حدود 500 هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند و از طرفی نظر به اینکه طی این دو سال سفر کاروان‌های زائران پیاده ممنوع بوده پیش‌بینی می‌شود این تعداد روند افزایشی داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: در صورت صدور مجوز سعی خواهیم کرد تا کاروان‌هایی که از مسیرهای دور حرکت می‌کنند را به‌صورت منسجم‌تر به مسیرهای نزدیک‌تر هدایت کرده تا پیاده‌روی را در شرایط راحتی آغاز کنند، چرا که ما از استان‌های قم، تهران و سیستان و بلوچستان زائر پیاده داریم و تلاش ما این است که به بهترین نحو از این بزرگواران پذیرایی کنیم.

وی تصریح کرد: آمادگی لازم را در ستاد داریم که اگر این مجوز صادر نشد خدمات را مانند سال گذشته در روستاهای اطراف با طبخ و توزیع غذا، توزیع ماسک و... ارائه دهیم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: در صورت صدور مجوز جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت به ویژه در شرایط کرونایی موجود با توجه به تجربه 20 ساله در ستاد، اقدامات لازم در راستای زمان ورود منظم زائرین به ایستگاه‌ها را تعیین می‌کنیم تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و سلامت زائران به خطر نیفتد.

انتهای پیام
captcha