انقلاب نیازمند نیروهای تربیت‌شده در محضر قرآن است
کد خبر: 3988635
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

انقلاب نیازمند نیروهای تربیت‌شده در محضر قرآن است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز انقلاب اسلامی نیازمند نیروهای قرآنی به‌معنای واقعی کلمه و تربیت شده در محضر قرآن کریم است که به مصداق آیه «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا» (فصلت/۳۰)، مقاوم و ایستا در تمامی شرایط سخت باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز ۱۴ مردادماه در نخستین نشست ماهانه پنج‌شنبه‌های قرآنی که با حضور جمعی از پیشکسوتان قرآنی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مطالب و دغدغه‌های خوبی از زبان پیشکسوتان و دلسوزان عرصه قرآنی استان در این جلسه بیان شد، اظهار کرد: قرآنیان استان این دغدغه را دارند که به مدد توسعه فرهنگ قرآنی بتوانیم حرفی برای ارائه در محضر قرآن داشته باشیم.

وی با ذکر اینکه تربیت نیروهای قرآنی یکی از دغدغه‌های اصلی دلسوزان قرآن استان، است: ادامه داد: اگرچه مسئله تربیت نیروهای قرآنی در زمان مبارزات علیه رژیم طاغوت اهمیت فراوانی داشت اما امروز نیز نیاز به این مسئله به مراتب اهمیت بیشتری دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی نیازمند نیروهائی است که ارزش‌های انقلاب و اسلام را پیش ببرند و تربیت این نیروها جز در محضر قرآن کریم امکان‌پذیر نیست. این نیروها در همین جمع‌ها و هیئات و محافل قرآنی تربیت می‌شوند و باید کسانی تربیت شوند که در محضر قرآن بنشینند، همین نیروها بودند که بعدها به‌ خیل شهدا و رزمندگان پیوسته و قرآن را در عمل زنده نگه داشتند.

نکونام با تصریح اینکه وظیفه ما زنده نگه داشتن قرآن است، گفت: زمانی با آموزش روخوانی و روخوانی، قرائت و حفظ باید این کتاب وحیانی را زنده نگه داشت و در برهه‌ای دیگر باید با خون خودمان در عرصه رزم و جهاد قرآن را پاس بداریم. امروز نیز انقلاب نیازمند نیروهای قرآنی به‌معنای واقعی کلمه و تربیت شده در محضر قرآن کریم است که به مصداق آیه «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا» (فصلت/۳۰)، مقاوم و ایستا در تمامی شرایط سخت باشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به وضعیت وخیم کرونایی در استان، بیان کرد: امروز مسئولان بهداشت و درمان استان به‌شدت نگران وضعیت ابتلا به کرونا در استان و دست خالی برای مقابله با کرونا هستند و این بخشی از مشکلاتی است که استان و کشور در پیش رو دارد؛ در چنین شرایطی تنها مسئولانی می‌توانند مشکلات را درک و چاره‌جویی کنند که در محضر قرآن تلمذ و درس‌های قرآن را آویزه گوش کرده باشند و از قصص قرآن کریم درس گرفته باشند.

نکونام با اشاره به اینکه قرآنیان از عدم حمایت‌ها و بی‌مهری‌ها در قبال فعالیت‌های قرآنی گلایه‌مند هستند، توضیح داد: این گلایه‌ها به‌جا و درست است اما استدعای بنده خطاب به شما این است که به‌ هیچ وجه فعالیت‌های قرآنی خودتان را به حمایت‌ها و کمک‌ها گره نزنید؛ در امر فعالیت‌های قرآنی داشتن ظرفیت و استعداد و انگیزه در خود فرد اکتفا می‌کند تا بتوان حتی بدون بهره‌گیری از حمایت‌ها، زنجیره‌ای از فعالیت‌ها را به سامان رساند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به موضوع احیای سند راهبردی قرآن استان و شکل‌گیری کمیته قرآن، گفت: خوشبختانه امروز شاهد اولین حرکت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در همین راستا هستیم که تداوم خواهد داشت تا بتوان از تمام ظرفیت‌های قرآنی استان برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی در استان استفاده کرد و به‌مدد این برنامه‌ها، چشم‌انداز خوبی را در عرصه قرآنی استان می‌بینیم.

انتهای پیام
captcha