اربعین؛ مرکز ثقل وحدت مسلمانان / ظرفیت‌های دانشجویی را به کار گیریم
کد خبر: 3988301
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

اربعین؛ مرکز ثقل وحدت مسلمانان / ظرفیت‌های دانشجویی را به کار گیریم

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس اربعین را مرکز ثقل وحدت میان تمام مسلمانان و موجب همدلی توصیف کرد و خواستار استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی برای آیین اربعین و تولید محصولات چند رسانه‌ای برای آن شد.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید یوسفی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس امروز، 12 مردادماه در جلسه ستاد دانشجویی اربعین حسینی، آیین اربعین را مرکز ثقل وحدت میان تمام مسلمانان و موجب همدلی توصیف کرد و گفت: امسال عملیات و اقدامات فرهنگی اربعین حسینی آغاز شده است.

وی، حضور دانشجویان و مردم در آیین اربعین را اقدامی در مقابل دیدگاه منفعل غربی برشمرد و افزود: زنده نگه داشتن نهضت، اندیشه‌ها و مواضع امام حسین(ع) در دانشگاه‌ها، ایجاد پیوند مستحکم میان دانشجویان، جوانان و اساتید اعم از شیعه و سنی و ملیت‌ها و اقوام مختلف، ایجاد عزم و اراده استوار برای حرکت و جانفشانی جامعه دانشجویی در مکتب سیدالشهدا(ع) از اهداف آیین اربعین دانشجویی است.

یوسفی خواستار استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی برای آیین اربعین و تولید محصولات چند رسانه‌ای برای آن شد و گفت: تعمیق باورهای دینی و انقلابی در اذهان دانشجویان، معرفت‌افزایی و امام‌شناسی دانشجویان در فضای آموزش عالی و حفظ شعائر الهی در دانشگاه از اهداف دیگر آیین مذهبی اربعین است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با تأکید بر انعکاس رویدادهای اربعین حسینی در رسانه‌ها اضافه کرد: در این راستا نیز نسبت به وحدت و تقویت جبهه مقاومت در تولید محتوا توجه جدی صورت گیرد.

در ادامه این نشست جمشید فیروزی، مدیر اردویی و حفظ آثار ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از تشکیل قرارگاه اربعین دانشگاهیان در این استان خبر داد و گفت: هیئت‌های دانشجویی در ایام محرم و منتهی به اربعین حسینی، فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خود را در چارچوب دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام می‌دهند.

وی از ایجاد بانک اطلاعاتی خادمان دانشجویی اربعین در استان فارس و آموزش و سازماندهی آن‌ها خبر داد و افزود: تولید محصولات چندرسانه‌ای اربعین و جریان‌سازی رسانه‌ای نیز در دستور کار ستاد دانشجویی اربعین استان فارس و تشکیل کمیته‌های تخصصی اربعین حسینی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha